نفت / شناسه خبر: 64295 / تاریخ انتشار : 1398/2/31 14:50
|

توان ایجاد روزانه ۸ هزار شغل با مدیریت مصرف انرژی

مدیر طرح سی.ان.جی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی گفت: با جایگزین کردن سی.ان.جی به جای سوخت های دیگر، می توان روزانه هشت هزار شغل ایجاد کرد.

نفت امروز /«حمید قاسمی ده چشمه»، در همایش چالش ها و فرصت های توسعه صنعت سی.ان.جی به آزاد شدن ورود خودروهای هیبریدی و برقی به کشور اشاره کرد و افزود: اینکار قدم بزرگی است زیرا می تواند قیمت خودرو را کاهش دهد.
وی ادامه داد: در این مورد هیبریدی را گاز-هیبرید هم در نظر گرفته ایم.
قاسمی تاکید کرد: امیدواریم قیمت بنزین اصلاح شود زیرا نهاده های انرژی ارزان به دست ما نمی رسد و منابع هیدروکربوری دارایی ما به شمار می آید.
وی گفت: زمانی که گاز ارزان در دسترس است، باید آن را جایگزین سوخت های دیگرکنیم و بعد از آن می توانیم با آرامش قیمت بنزین را افزایش دهیم.
قاسمی یکی از راهکارهای رونق سی.ان.جی را کاهش قیمت این سوخت دانست و ادامه داد: با این موضوع مخالفم زیرا اگر محصولی را به زیر قیمت عرضه کنیم، ارزش ذانی آن را از بین می بریم.
به گفته قاسمی، افزایش دامنه مصرف یکی از اقداماتی است که باید انجام شود تا حامل حمل و نقل به سمت گاز بیایید که با اینکار قیمت حمل و نقل تا ۱۰ سال ثابت خواهد بود.
وی افزود: هزینه های هوشمندسازی چایگاه ها را دولتی کردیم و از بانک ها خواستیم در کنار سیستم هوشمند ساز قرار گیرند.
مدیر طرح سی.ان.جی ادامه داد: روال به این صورت است که یک شرکت هوشمندساز با همکاری بانک جایگاه ها را هوشمند کرده و هر جایگاه که هوشمند شد ۱۰ میلیون تومان دریافت می کند.
وی به سیستم پلاک خوان اشاره کرد و گفت: با این سیستم خودرو به محض ورود به جایگاه شناسایی می شود و در کل کشور قابل اجراست.
قاسمی افزود: در این روش اگر مردم بین بنزین و سی.ان.جی مدیریت مصرف داشته باشند می تواند در مصرف خود صرفه جویی کند.
وی تاکید کرد: با دو گانه سوز کردن کامیون ها ۲۰ میلیون لیتر صرفه جویی در گازوییل ایجاد می شود که معادل صد درصد فروش سی.ان.جی کشور است.

** وضعیت فعلی مصرف سوخت قابل استمرار نیست
مدیر گروه انرژی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: شیوه فعلی هدفمندی، کشور را به ناکجا آباد می برد.
فریدون اسعدی، با بیان اینکه صنعت سی.ان.جی یکی از فرصت های کشور است، ادامه داد: هدفمندی باهدف مدیریت انرژی کشور اقتصادی اداره شده و رانت انرژی متوقف شود.
وی افزود: هر آنچه از افزایش قیمت مصرف انرژی عاید کشور می شود، به شکلی هدفمند دوباره توزیع می شود.
اسعدی تاکید کرد: جایگاه ها باید از قدرت و اختیار در فصایی کنترل پذیر و قابل نطارت برای ارایه خدمات دیگر برخوردار باشند.
وی به ایجاد نهاد رگولاتوری در پخش فراورده های نفتی اشاره کرد و گفت: در این نهاد هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی صاحب رای باشد تا قوانین لازم تدوین شود.

ایرنا

کلیدواژه

مدیریت مصرف انرژی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها