نفت / شناسه خبر: 64169 / تاریخ انتشار : 1398/2/15 14:03
|

لزوم تنظیم پرونده امنیتی برای شایعه پردازان گرانی بنزین

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز تاسف از فرد یا افرادی که به شایعه گران شدن و سهمیه بندی بنزین دامن زدند گفت: باید با منتشر کنندگان خبرگرانی بنزین که فضای کشور را ملتهب کرد

نفت امروز /محمدجواد جمالی نوبندگانی با انتقاد از شرکت ملی پالایش و پخش در خصوص شایعاتی که در مورد گرانی بنزین مطرح شد گفت: در شرایطی که مردم با گرانی و تورم دست و پنجه نرم می کنعضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلسند، متاسفانه فضای مجازی از هر موضوعی برای متشنج کردن شرایط سواستفاده می کند.

وی با اشاره به آنچه در فضای مجازی باعث کشته شدن یک روحانی شد گفت: پس از کشته شدن این روحانی باز هم فضای مجازی رها نکرد و همچنان بازی های مجازی با این واقعه تاسف آور ادامه دارد.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز تاسف از دروغ پردازی نسبت به گرانی و سهمیه بندی بنزین گفت: دشمنان ما به اهمیت بنزین پی برده اند و می دانند با یک شایعه در مورد بنزین چه کار کنند و چگونه از آن بهره برداری لازم را داشته باشند.

وی در تشریح اهمیت بنزین گفت: فردی که با مسافرکشی ارتزاق می کند، اگر بنزین گران شود، روزی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان به هزینه هایش افزوده می شود اما با همین ابزار ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از مردم می گیرد. البته افرادی هم هستند که کارشان هیچ ربطی با بنزین ندارد اما با همین بهانه کالایش را گران می فروشد و این چرخه مصیبتی برای مردم به وجود می آورد.

جمالی با ابراز تاسف از اینکه مردم با شنیدن شایعه گرانی بنزین، ساعتها در صف بنزین ایستادند گفت: این فرد بیشترین میزانی که می تواند بنزین بزند، حدود ۶۰ هزار تومان است. سوال ما از مردم این است که این مبلغ ارزش اعصاب خردکنی و ایستادن در صف بنزین را دارد.

وی افزود: در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد که با شایعه گران شدن بنزین، مردم به جایگاههای سوخت هجوم ببرند تا در نهایت بتوانند یک بار باک بنزین خود را پر کنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواستار شناسایی فرد یا افرادی شد که این شایعه را مطرح کرده اند گفت: باید با کسی که این خبر را منتشر کرده با شدت برخورد شود زیرا جامعه را ملتهب کرده و باید تاوان بدهد و باید پرونده امنیتی برای منتشر کننده این خبر تنظیم شود.

وی با تاکید بر اینکه وقتی فردی خبری غیر واقعی را منتشر می کند، کل فضای داخلی کشور را بر هم می ریزد گفت: بی شک دشمنان خارج از کشور از این فضای ملتهب داخلی سواستفاده می کنند و فضای نامناسبی از داخل ترسیم می کنند.

وی در پایان گفت: مجلس قطعا  پیگیر این موضوع خواهد بود و از قوه قضاییه میخواهد که با مسببان این خبر با قاطعیت برخورد کند.

نفت ما

کلیدواژه

محمدجواد جمالی نوبندگانی

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها