نفت / شناسه خبر: 63829 / تاریخ انتشار : 1397/12/15 21:42
|

پرونده توسعه پارس جنوبی سال آینده بسته می شود

موسوی تاکید کرد: پرونده توسعه پارس جنوبی با بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی در سال آینده بسته خواهد شد.

نفت امروز /مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه تا دو سال آینده طرح‌های باقی‌مانده پتروشیمی تکمیل می‌شود، گفت: در صورت تحقق این امر برای ۱۰ هزار نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

 سیدپیروز موسوی در نشست هم‌اندیشی مدیران مناطق ویژه اقتصادی با مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: با توجه به استقرار صنایع بالادستی و پایین‌دستی در مناطق پارس جنوبی و آغاز فعالیت‌های زیرساختی در مناطق پارسیان و لامرد، از این رو در آینده نزدیک، قطب جدید انرژی در این نقطه جغرافیایی ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در زمین‌های پیرامون فازهای پالایشگاهی، قطب جدید صنایع پایین‌دستی پتروشیمی نیز در منطقه ویژه پارس توسعه می‌یابد که در صورت سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای ۱۰ هزار نفر در این سایت جدید اشتغال‌زایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه با تلاش و پیگیری‌های وزیر نفت هم‌اکنون ایران در برداشت گاز پارس جنوبی از قطر پیشی گرفته است، گفت: این موفقیت حاصل برنامه‌ریزی و درایت وزیر نفت به منظور اولویت‌بندی توسعه فازهای پارس جنوبی است و در آینده‌ای نزدیک فازهای ۲۲ تا ۲۴ و فاز ۱۳ پارس جنوبی نیز از سوی رئیس جمهوری به صورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

موسوی تاکید کرد: پرونده توسعه پارس جنوبی با بهره‌برداری از  فاز ۱۴ پارس جنوبی در سال آینده بسته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به طرح‌های صنایع پایین‌دستی گفت: برخی از طرح‌های باقی‌مانده صنایع پتروشیمی در پارس جنوبی در دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، اما هدف ما تکمیل زنجیره ارزش از طریق توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی است که بر این اساس زمین‌های مناسب برای این طرح‌ها پیش‌بینی شده که در صورت تحقق این موضوع برای ۱۰ هزار نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

وی نزدیکی به خلیج فارس به عنوان یک آبراه بین‌المللی، دسترسی آسان به خوراک صنایع پتروشیمی مانند متانول، میعانات گازی، اتان و ... را فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: هدف ما در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خلق ارزش افزوده از طریق تولیدات پارس جنوبی است که طیف متنوعی از محصولات را در بر می‌گیرد تا بتوانیم از این رهگذر افزون بر درآمدزایی برای کشور در توسعه اشتغال جوانان نیز نقش‌آفرینی کنیم.

موسوی انتقال و تکمیل کریدور آب، برق، بخار و خوراک به اراضی سایت جدید توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی را از وظایف مهم سازمان برشمرد و گفت: انتظار ما تزریق نقدینگی برای تسریع در انجام زیرساخت‌های این سایت جدید است تا بتوانیم هرچه زودتر از این ظرفیت موجود در منطقه برای جذب سرمایه‌گذار استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همچنین وجود شهرهای سیراف و جم را در نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را دو عنصر مهم در توسعه توریسم صنعتی برشمرد و گفت: ترکیب صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در کنار تمدن تاریخی سیراف و اقلیم منحصربه‌فرد جم می‌تواند این مناطق را از لحاظ گردشگری به یک قطب جدید با عنوان «پایتحت انرژی، تمدن صنعتی جدید» تبدیل کند.

 نفت ما

کلیدواژه

پرونده توسعه پارس جنوبی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها