نفت / شناسه خبر: 53811 / تاریخ انتشار : 1397/12/13 11:49
|

توسعه فاز ۱۴ و میدان‌های فرزاد و کیش؛ اولویت برنامه ۹۸

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با تشریح اولویت های کاری این شرکت در سال ٩٨ گفت: فاز 14 پارس جنوبی، میدان های گازی فرزاد و کیش و طرح نگهداشت تولید در اولویت های توسعه و اجرا قرار دارد.

نفت امروز /محمد مشکین فام اظهار کرد: با توجه به مراحل پایانی کار توسعه فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴ و بهره برداری از این فازها در سال جاری، تمرکز بر توسعه فاز ۱۴ اولویت نخست کارفرما در پارس جنوبی است.

وی با اشاره اینکه طرح های توسعه این شرکت در سال آینده به طور جدی پیگیری می شود، گفت: فاز ۱۴ آخرین طرح در حال توسعه پارس جنوبی است که فعالیت های باقیمانده بخش دریا و مجتمع پالایشگاهی آن در اولویت اول اجرایی سال ۹۸ قرار دارد.

مشکین فام به دیگر اولویت های کاری شرکت نفت و گاز پارس در سایر میادین مشترک و غیر مشترک اشاره کرد و افزود: توسعه میدان گازی کیش، تعیین تکلیف وضعیت میدان گازی فرزاد، فاز ١١ پارس جنوبی، طرح تقویت فشار و نگهداشت تولید از دیگربرنامه هایی است که به طور جدی به آن ها پرداخته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه وزارت نفت برای سال جاری برنامه تولید ۳ میلیارد فوت مکعب گاز از فازهای ۱۳، ۱۴ و ۲۲ تا ۲۴ ترسیم کرده بود، اظهار کرد: فاز ۱۴ از ماه های گذشته با تولید یک میلیارد فوت مکعب گاز عملیاتی شده و همچنین در هرکدام از فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴، که هم اکنون با نیمی از این ظرفیت درحال بهره برداری هستند، تا پایان امسال یک میلیارد فوت مکعب گاز تولید شده و به این ترتیب با تولید ۳ میلیارد فوت مکعب گاز از طرح های یاد شده، این برنامه محقق می شود.

 ایلنا

کلیدواژه

توسعه فازهای ۱۳ و ۲۲ تا ۲۴

توسعه فاز ۱۴ و میدان‌های فرزاد و کیش

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها