نفت / شناسه خبر: 53714 / تاریخ انتشار : 1397/12/4 17:34
|

بهره‌برداری از دو موج‌شکن بندر صادراتی تنبک تا پایان سال

سرپرست طرح‌های پشتیبانی نفت و گاز شرکت نفت و گاز پارس گفت: عملیات ساخت دو موج‌شکن بندر خدماتی - صادراتی تنبک به طول 5 کیلومتر در منطقه پارس دو کنگان تا پایان امسال به پایان می‌رسد.

نفت امروز /سید محی‌الدین جعفری با تشریح آخرین مراحل ساخت تنها بندر خدماتی - صادراتی شرکت ملی نفت ایران در منطقه پارس دو کنگان گفت: مراحل ساخت موج شکن شرقی این بندر با انجام بیش از ۱.۸ کیلومتر عملیات مغزه‌ریزی به پایان رسیده و موج شکن غربی این بندر نیز که ۳کیلومتر طول دارد اکنون عملیات ۲۷۵۰ مترآن با ترکیبی از مصالح سنگی، کیسونی و بتونی به پایان رسیده است.

وی پیش‌بینی کرد: با پایان ساخت این دو موج‌شکن، امکان پهلوگیری کشتی‌های صادراتی در بندر خدماتی- صادراتی تنبک فراهم شود.

سرپرست طرح‌های پشتیبانی نفت و گاز شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به سه پست اسکله در نظر گرفته شده برای صادرات فرآورده‌های‌ تولیدی‌ پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی در بندر تنبک گفت: ساخت دو پست اسکله صادرات LPG هر کدام با توانایی پهلودهی به کشتی‌هایی با ظرفیت بارگیری 50 هزارتن گاز مایع یکی از اهداف این طرح به شمار می‌رود که هم‌اکنون ساخت یک پست اسکله LPG کیسونی تکمیل شده و عملیات بارگزاری برای صادرات LPG در آن در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود این پست اسکله تا پایان نیمه اول سال آینده به طور کامل در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.

جعفری پیشرفت ساخت دومین اسکله صادرات LPG این بندر را مطلوب اعلام کرد و گفت: در حال حاضر عملیات نصب و زیرسازی اسکله دوم صادرات LPG در حال اجرا است و این اسکله نیز در 6ماه دوم سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به ساخت یک پست اسکله مدرن و مکانیزه صادرات گوگرد با ظرفیت بارگیری 2هزار تن در ساعت برای شناورهای 5هزار تا 50 هزار تن نیز اشاره کرد و گفت: مراحل زیرسازی و لایروبی اسکله گوگرد این طرح به طول 300 متر نیز انجام شده و پیش‌بینی می‌شود تا نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری برسد.

سرپرست طرح‌های پشتیبانی نفت و گاز شرکت نفت و گاز پارس تصریح کرد: با توجه به برنامه‌های زمان‌بندی از پیش تعیین‌شده، بندر خدماتی - صادراتی تمبک تا پایان سال 98 به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد و امکان صادرات فراهم می کند.

کلیدواژه

موج‌شکن بندر صادراتی تنبک

بهره برداری

بهره برداری موج‌شکن بندر صادراتی تنبک

پارس جنوبی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها