نفت / شناسه خبر: 208293 / تاریخ انتشار : 1403/6/10 12:47
|
فیلم/ وزیر اقتصاد در گفتگوی ویژه خبری مطرح کرد:

افزایش قیمت بنزین باعث تورم و کاهش قدرت خرید مردم خواهد شد

وزیر اقتصاد با رد ایده افزایش قیمت بنزین گفت: این کار اثر تورمی دارد و موجب صدمه جدی به قدرت خرید مردم خواهد شد.

نفت امروز / وزیر اقتصاد با رد ایده افزایش قیمت بنزین گفت: این کار اثر تورمی دارد و موجب صدمه جدی به قدرت خرید مردم خواهد شد.

به گزارش نفت امروز، در حالی که از گوشه و کنار خبرهایی از ایده افزایش قیمت بنزین به گوش می‌رسد، همتی در گفتگوی ویژه خبری با رد این این ایده گفت: الان در موقیعیت نیستیم که به سبد کالای اساسی مردم آسیب برسد. من معتقدم الان نباید کارهای شوک آور در حوزه اقتصاد انجام بدهیم و جامعه هم تحمل آن را ندارد.

وی افزود: ما دچار ناترازی در بخش‌های مختلف هستیم. در بنزین هم همین است. همه آنها راهکارهای خاص خود را را دارد . باید راهکار مناسب را پیدا کنیم تا ناترازی را در زمینه‌های مختلف کاهش بدهیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه ما در حال حاضر مصرف بنزین بالایی داریم تاکید کرد: بله ما مصرف بنزین بالایی داریم. اینکه گفته می‌شود نرخ بنزین باید بین‌المللی باشد، آیا اتوموبیل را هم با نرخ بین‌المللی داریم می‌فروشیم؟ ماشین 20 هزار دلاری را با نرخ 60 هزار دلاری داریم می‌فروشیم. آیا ماشین‌ها ما واقعا کم مصرف هستند؟ نه!

همتی افزود: اینها مسائل به هم مرتبط هستند. اگر ما این کار نتوانیم انجام بدهیم عملا باعث یک صدمه جدی دیگر به قدرت خرید مردم می‌شود.

وی گفت: برخی می‌گویند قیمت بنزین را شبیه منطقه تعریف کنیم تا قاچاق نشود! بله این یک بحث است. اما بحث دیگرش هم این است که اثر تورمی این کار را که نمی‌توان کتمان کرد.

 

 

 

کلیدواژه

عبدالناصر همتی

وزیر اقتصاد

فزایش قیمت بنزین

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها