پیوندها / شناسه خبر: 1596 / تاریخ انتشار : 1395/6/17 11:19
|

فرانسه، شریک مهم اقتصادی ایران

وزیر امورخارجه گفت: ایران، فرانسه را یک کشور دوست و شریک مهم در روابط اقتصادی خود می‌داند، همچنین ما دیدگاههای مشترکی در بسیاری از مسائل منطقه‌ای با فرانسه داریم.

نفت امروز / محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه، در دیدار با کلود بارتلون، رئیس مجلس ملی فرانسه با اشاره به نقش و جایگاه ایران به عنوان یک بازیگر مهم و تاثیرگذار در منطقه گفت: ما فرانسه را یک کشور دوست و شریک مهم در روابط اقتصادی خود می‌دانیم و دیدگاههای مشترکی در بسیاری از مسائل منطقه‌ای با فرانسه داریم.

 
وی ابراز امیدواری کرد که تبادل هیئت های سیاسی و اقتصادی میان ٢ کشور در سطوح عالی موجب گسترش هرچه بیشتر همکاری ها و ایجاد درک مشترک بیشتر میان ایران و فرانسه شود.
 
ظریف با بیان این که ایران و اروپا بیش از دیگران اعتقاد به گفتگو، رایزنی و همکاری های بین‌المللی دارند و بدون تردید منافع استراتژیک تمامی ما در گرو تفاهم، تعامل و همکاری است، بر لزوم اجرای کامل تعهدات کشورهای ١+٥ بویژه آمریکا در زمینه توافق هسته‌ای تاکید کرد.
 
در ادامه این دیدار رئیس مجلس ملی فرانسه نیز با اعلام این که همه ما به همکاری بیشتر با ایران در منطقه و جهان نیاز داریم گفت: ما هم به سهم خود اصرار داریم و برای فرانسه هم مهم است تا همه تعهداتی که در توافق تاریخی هسته‌ای داده شده است، اجرایی شود.
 
کلود بارتلون افزود: گشایش های خوبی در روابط جهان با ایران بوجود آمده است و بسیاری از بانک های اروپایی و فرانسوی همکاری خود با ایران را آغاز کرده‌اند.
 
رئیس مجلس ملی فرانسه تصریح کرد: اروپایی ها نمی‌پذیرند که مانعی در راه انجام تعهداتی که در برجام داده‌ایم به بهانه های مختلف از جمله انتخابات در کشورهای متعاهد کمرنگ شود.

کلیدواژه

فرانسه

ایران

شریک مهم اقتصادی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها