نفت / شناسه خبر: 147809 / تاریخ انتشار : 1402/1/20 13:04
|

ارسال ۴۷ میلیارد فوت‌مکعب گاز به پتروشیمی خارگ در سال ۱۴۰۱

مدیر منطقه عملیاتی خارگ شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: در سال گذشته حدود ۴۷ میلیارد فوت‌مکعب گاز از میادین منطقه عملیاتی خارگ به پتروشیمی این جزیره فرستاده شده است.

به گزارش نفت امروز از شرکت نفت فلات قاره ایران، علیرضا متعالی گفت: این گاز از میادین ابوذر، فروزان و درود تامین شده و ۳۸ درصد آن معادل ۱۶.۵ میلیارد فوت مکعب از میدان مشترک فروزان بوده است.

وی افزود: به منظور تامین گاز پتروشیمی خارگ، خطوط بدون استفاده بین NGL و درود ۲ با اندکی تغییرات مورد بهره‌برداری قرار گرفت و با وارد مدار کردن گاز میدان فروزان، ۵۰ میلیون فوت‌مکعب گاز در روز به عنوان خوراک به این پتروشیمی فرستاده می‌شود.

به گفته مدیر منطقه عملیاتی خارگ، همچنین با افزایش تولید در میدان ابوذر از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ حدود ۹ میلیون فوت‌مکعب گاز غنی از کارخانجات خشکی این میدان و در مجموع ۱.۵ درصد گاز بیش از سال ۱۴۰۰ به پتروشیمی خارگ ارسال شده است.

گفتنی است، خوراک مجتمع پتروشیمی خارگ، گازهای ترش همراه استحصال شده از استخراج نفت مناطق دریایی و خشکی شرکت نفت فلات قاره ایران در جزیره خارگ شامل هیدروکربن‌های سنگین و ترکیبات گوگردی و محصولات این شرکت شامل گاز مایع (LPG)، متانول، پروپان، بوتان، گوگرد و پنتان است.

کلیدواژه

نفت

گاز

پتروشیمی

پتروشیمی خارک

شرکت نفت فلات قاره ایران

علیرضا متعالی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها