نفت / شناسه خبر: 147781 / تاریخ انتشار : 1401/11/25 15:13
|

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۱/۱۱/۲۵ | برنت ۸۵ دلار و ۹۹ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۲ سنت معادل ۰.۷۲ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۹۹ سنت رسید.

نفت امروز / به گزارشنفت امروز به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز سه‌شنبه پس‌از این‌که دولت آمریکا اعلام کرد نفت بیشتری از ذخایر استراتژیک خود آزاد می‌کند کاهش یافت. این در حالی است که بسیاری از تاجران انتظار لغو یا به تأخیر افتادن این آزادسازی را داشتند.

 قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 62 سنت معادل 0.72 درصد کاهش به 85 دلار و 99 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 88 سنت معادل 1.10 درصد کاهش 79 دلار و 26 سنت معامله می‌شود.

 وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد 26 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک خود را می‌فروشد. این اقدام آمریکا ذخایر نفت این کشور را به پایین‌ترین رقم از 1983 می‌رساند.

 وزارت انرژی آمریکا در نظر داشت فروش نفت از ذخایر استراتژیک در سال مالی 2023 را پس‌از فروش 180 میلیونی در سال گذشته میلادی لغو کند. اما این طرح باید به تصویب کنگره برسد.

 تاجران در حال حاضر منتظر اطلاعات شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه ژانویه هستند. قیمت‌های مصرف‌کننده در آمریکا طی 2 ماه قبل از آن افزایش داشت و احتمال بالا رفتن تورم را در ژانویه افزایش داده است.

 نگرانی در مورد عرضه نفت هم پس‌از اطلاعیه اداره اطلاعات انرژی آمریکا مبنی‌بر افزایش تولید از 7 حوزه نفتی بزرگ این کشور کاهش یافته است. از طرف دیگر، صادرات نفت از یکی از بنادر اصلی ترکیه پس‌از زلزله آغاز شده‌است.

کلیدواژه

نفت

نفتی

بازار نفت

قیمت نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها