نفت / شناسه خبر: 147745 / تاریخ انتشار : 1401/11/2 15:50
|
مشاور اجتماعی وزیر نفت تأکید کرد

اهتمام وزارت نفت دولت سیزدهم برای تحقق مسئولیت اجتماعی صنعت در استان‌ها

مشاور اجتماعی وزیر نفت با تأکید بر نقش مهم صنعت نفت در اجرای مسئولیت اجتماعی گفت: وزارت نفت دولت سیزدهم با جدیت به‌دنبال تحقق مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت در استان‌های مختلف است و باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در این مسیر استفاده کرد.

نفت امروز /به گزارش نفت امروز به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، چهارمین نشست شورای مسئولیت اجتماعی صنعت نفت روز شنبه (یکم بهمن‌ماه) با حضور بابک دارابی، مشاور اجتماعی وزیر نفت، زینب قیصری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر نفت، هادی شایق، رئیس دفتر و مشاور مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، معصومه زمانی، مشاور امور بانوان شرکت ملی صنایع پتروشیمی، همچنین مشاوران اجتماعی مدیران عامل چهار شرکت اصلی تابع وزارت نفت در شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

بابک دارابی، مشاور اجتماعی وزیر نفت در این نشست با تأکید بر نقش مهم صنعت نفت در اجرای مسئولیت اجتماعی اظهار کرد: باید با آسیب‌شناسی دقیق و کارشناسی و خرد جمعی، تعهدهای انجام‌شده برای اجرای مسئولیت‌ اجتماعی نهایی و اجرایی شود تا شاهد توسعه مناطق پیرامونی بخش‌های مختلف صنعت نفت باشیم.

وی افزود: نیازها و اولویت‌های مناطق هدف باید بررسی جامع و کاملی شود و بر اساس آن هزینه‌های پیش‌بینی شده انجام پذیرد تا همکاری و همگرایی بین صنعت و مردم همسو با توسعه متوازن محقق شود.

مشاور اجتماعی وزیر نفت ادامه داد: همکاری مدیران استانی می‌تواند برای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها اثربخش باشد و امیدواریم در سطح استان‌ها، طرح‌های مسئولیت اجتماعی صنعت نفت با شتاب بیشتری و به‌منظور خدمت به مردم نهایی شوند.

دارابی با بیان اینکه نشست‌های متعددی در وزارت نفت با همکاری چهار شرکت اصلی برای نظام‌مند شدن مسئولیت اجتماعی برگزار می‌شود، اظهار کرد: دولت سیزدهم با جدیت به‌دنبال تحقق مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت در استان‌های مختلف است و باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در این مسیر استفاده کرد.

پتروشیمی‌ها پیشتاز در تحقق مسئولیت اجتماعی

علی ربانی، مشاور اجتماعی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این نشست ضمن تشریح عملکرد و دستاوردهای محقق‌شده به نقش مهم پتروشیمی‌ها در تحقق مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: شوراهای راهبردی در مناطق عسلویه و ماهشهر با عزمی جدی برای اجرای تعهدهای خود همسو با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در حال فعالیت هستند و سال آینده شورای راهبردی منطقه مکران نیز به این جمع افزوده خواهد شد، همچنین در دیگر مناطق کشور نیز همواره پتروشیمی‌ها پیشرو بوده‌اند.

وی ادامه داد: حمایت از عدالت اجتماعی، ایجاد کسب‌وکارهای بومی در جوامع محلی، اشتغال و کارآفرینی، آموزش و فرهنگ‌سازی و افزایش تعامل با ذی‌نفعان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و صنعت پتروشیمی ایران در سال‌های اخیر و به‌ویژه در استان‌های بوشهر و خوزستان که دو قطب بزرگ پتروشیمی در آنها قرار دارد، دستاوردهای ارزشمندی را در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی ثبت کرده است و این روند با همکاری هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی تداوم خواهد یافت.

مشاور اجتماعی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه با وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف برای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی همکاری مطلوبی وجود دارد، گفت: برای تحقق توسعه پایدار و متوازن نیازمند عزمی ملی هستیم و فرصت‌ها و چالش‌ها در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی باید با بررسی کلان و دقیق مورد توجه قرار گیرد.

مشاوران اجتماعی مدیران عامل شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز در این نشست دیدگاه‌ها و نظرهای خود را همسو با بهبود عملکرد مسئولیت‌های اجتماعی بیان کردند

کلیدواژه

نفت

وزیر نفت

نفت ایران

صنعت پتروشیمی

هلدینگ

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها