نفت / شناسه خبر: 147726 / تاریخ انتشار : 1401/5/10 17:01
|
مدیرعامل گروه اقتصادی مفید اعلام کرد :

اشتغالزایی برای ۱۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۴ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در پروژه پالایشگاه مروارید مکران

مدیرعامل گروه اقتصاد مفید گفت: در پروژه مروارید مکران برای ۱۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۴ هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم در ساخت تجهیزات اشتغال‌زایی شده است.

به گزارش نفت امروز، عبادالله عبداللهی صبح امروز (دوشنبه، دهم مردادماه) در امضای مشارکت نامه تأمین مالی و احداث پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و پالایشگاه مروارید مکران در محل ساختمان ریاست‌جمهوری، گفت: سرمایه‌گذاری انجام شده در پروژه مروارید مکران معادل ۷ میلیارد دلار است که در زمینی به مساحت ۷۲۰ هکتار در غرب بندر جاسک اجرایی خواهد شد.

وی افزود: ظرفیت پالایشی این پروژه ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین و فوق‌سنگین است، این پروژه که سال‌ها معطل مانده بود، با تدبیر آقای مخبر در سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کرد هم اکنون پیشرفت قابل‌توجهی دارد.

مدیرعامل گروه اقتصاد مفید تأکید کرد: امروز حدود ۱۵۰۰ نفر در پروژه فعال هستند و حدود ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در پروژه در حال فعالیت است.

عبداللهی تصریح کرد: ۳۰ درصد از سهام این پروژه مربوط به بانک ملت، ۱۰ درصد مربوط به بانک تجارت، ۱۰ درصد بانک پارسیان و ۵۰ درصد متعلق به گروه اقتصاد مفید است.

وی افزود: در این پروژه برای ۱۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۴ هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم در ساخت تجهیزات اشتغال‌زایی شده است.

مدیرعامل گروه اقتصاد مفید گفت: در این پروژه به محض تحصیل زمین، دیوارکشی و تسطیح و مهندسی پروژه و ساخت پایپ‌رک‌ها آغاز شده است.

عبدالهی افزود: با توجه به نیاز پروژه به مخازن ذخیره‌سازی، قرارداد احداث مخازن خوراک به ظرفیت ۳ میلیون بشکه و ساخت مخازن کروی پروژه نیز امضا شده است.

وی با اشاره به اجرایی شدن خط لوله انتقال نفت خام گوره - جاسک و ساخت پایانه جاسک گفت: زیرساخت‌ها در این منطقه در حال فراهم شدن است و با توجه به این که بخش پائین‌دستی نیز در دستور کار قرار گرفته است، پیش‌بینی می‌کنیم رقم سرمایه‌گذاری در این پروژه به ۱۰ تا ۱۱ میلیارد دلار برسد.

مدیرعامل گروه اقتصاد مفید تاکید کرد: در صورت اختصاص یک میلیارد دلار تسهیلات مالی از سوی بانک ملت به این پروژه، قول می‌دهیم مدت زمان اجرای پروژه به مقدار قابل‌توجهی کاهش یابد.

 

کلیدواژه

مدیر عامل گروه اقتصادی مفید

اشتغالزایی

پتروشیمی مروارید

مروارید مکران

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها