نفت / شناسه خبر: 147666 / تاریخ انتشار : 1401/5/1 12:45
|
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد

هوشمندسازی آزمایشی ۲ جایگاه سی‌ان‌جی در سطح کشور

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از هوشمندسازی آزمایشی دو جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده به‌منظور بهینه‌سازی فرآیند توزیع سوخت در کشور خبر داد.

به گزارش نفت امروز به نقل از مهر، علی‌اکبر نژادعلی در حاشیه آیین مبادله پنج تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان با اشاره به اینکه یکی از وظایف شرکت پخش تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده‌های نفتی است، افزود: این مهم توسط این شرکت در ۳۷ منطقه عملیاتی و به‌منظور پخش روزانه ۲۵۰ میلیون فرآورده اصلی در حوزه‌های مختلف در حال انجام است.
 
وی با اشاره به اجرای عملیات توزیع سوخت در کشور با استفاده از زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری افزود: در جهت همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و تحقق شعار سال، از اول سال نسبت به شناسایی دانش‌بنیان‌ها در حوزه‌های مختلف اقدام کردیم.
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: در حوزه هوشمندسازی جایگاه‌های سی‌ان‌جی، به‌رغم تصویب در سال‌های گذشته، با یک‌سری ناکارآمدی مواجه شدیم و این موجب مغفول ماندن این طرح شد و ادامه نیافت.
 
نژادعلی افزود: در این حوزه برخی شرکت‌های دانش‌بنیان شناسایی شدند و به‌دنبال این هستیم در آینده نزدیک، در دو جایگاه به‌صورت آزمایشی انجام شود و در صورت موفقیت در ۲۵۰۰ جایگاه گاز طبیعی دیگر هم اجرا می‌شود.
 
وی تأکید کرد: به‌منظور بهینه‌سازی فرآیند توزیع سوخت و یکپارچه‌سازی پرداخت، مطالعات و تست‌های زیادی انجام شد.
 
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ضمن معرفی سایر طرح‌های دانش‌بنیان گفت: بهبود فرآیند کیفیت توزیع و تغییر دانش سامانه هوشمند، مدیریت مصرف، افزایش ایمنی و بومی‌سازی روبات‌های چندمنظوره از دیگر طرح‌های دانش‌بنیان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در زمینه توزیع فرآورده‌های نفتی در کشور است.
 
 

کلیدواژه

سی ان جی

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی

دانش بنیان

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها