نفت / شناسه خبر: 147626 / تاریخ انتشار : 1401/4/23 15:09
|

مذاکرات آلمان با شل برای خرید LNG

آلمان سرگرم مذاکره با بعضی از بزرگترین تامین کنندگان گاز طبیعی مایع (LNG) جهان از جمله شل برای جایگزین کردن گاز روسیه با منابع دیگر عرضه است.

به گزارش نفت امروز، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: دولت آلمان که قصد دارد زمستان امسال واردات LNG را آغاز کند، در حال حاضر سرگرم مذاکره با شرکت‌های متعدد برای قراردادهای تامین بلندمدت است. همچنین در حال بررسی امضای قراردادهای بیشتر با صادرکننده آمریکایی "ونچر گلوبال ال ان جی" است.

پس از شتاب گرفتن طرح‌ها برای ساخت پایانه‌های جدید واردات LNG، ما اکنون به LNG نیاز داریم.

آلمان با هدف کاهش وابستگی به گاز روسیه، قرار است واردکننده بزرگ LNG تبدیل شود. اتحادیه اروپا در بحبوحه نگرانی از قطع یکباره عرضه گاز از سوی روسیه به تلافی تحریمهای غربی، برای یافتن منابع تامین گاز جایگزین تحت فشار قرار دارد.

بیش از نیمی از گاز مورد نیاز آلمان در سال میلادی گذشته توسط روسیه تامین شد و تحویل LNG به پایانه‌های جدید در دست ساخت، حدود یک سوم از این مصرف سالانه را پوشش می‌دهد. بزرگترین مانع، یافتن منبع LNG برای تحویل به پایانه‌های جدید است زیرا جهان با کمبود شدید گاز طبیعی، دست و پنجه نرم می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آلمان سرگرم مذاکره با قطر است که یکی از بزرگترین صادرکنندگان LNG جهان است. با این حال این مذاکرات متوقف شده است زیرا آلمان با درخواست قطر برای امضای قراردادهای بلندمدت موافقت نکرده است. این کشور چند قرارداد LNG با صادرکنندگان دیگر دارد.

کلیدواژه

LNG

آلمان

گاز مایع

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها