نفت / شناسه خبر: 147605 / تاریخ انتشار : 1401/4/22 11:23
|

مجلس نتوانست در مورد«افزایش تعرفه برق واحدهای صنعتی» تصمیم بگیرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجددا مواد مربوط به افزایش تعرفه برق واحدهای صنعتی و بند مربوط به هوشمندسازی کنتورها در طرح مانع زدایی از صنعت برق را به کمیسیون انرژی ارجاع دادند.

به گزارش نفت امروز به نقل از ایرنا، در نشست علنی امروز- چهارشنبه ۲۲ تیرماه- مجلس شورای اسلامی ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور  مورد بررسی قرار گرفت وماده ۲۰ این طرح  مجددا  به منظور رفع ابهام به کمیسیون انرژی ارجاع دادند.

 در ماده ۲۰ این طرح آمده است:وزارت نیرو مکلف است از طریق شرکت مادر تخصصی توانیر و شرکت های ذیربط با نصب تجهیزات هوشمند ساخت داخل از جمله شمارشگرهای (کنتورهای) هوشمند و با رعایت ملاحظات پدافندی و سایبری و در بستر تبادل داده امن، اقدام به هوشمندسازی شبکه توزیع (رویت پذیری و کنترل پذیری) با اولویت پست های توزیع، مشترکین پرمصرف با مصرف بیش از دو برابر الگوی مصرف و سپس سایر مشترکین کند. منابع لازم برای اجرای این ماده از محل افزایش تعرفه برق مشترکین پرمصرف، موضوع ماده (۶) این قانون و اصلاح تعرفه برق صنایع، موضوع ماده (۳) این قانون تأمین می شود.

در نشست بررسی این طرح  سید شمس الدین حسینی پیشنهاد حذف قسمت مربوط به اصلاح تعرفه های برق واحدهای صنعتی را مطرح کرد و گفت: در این ماده هوشمندسازی کنتورهای برق پیش بینی شده اما از طریق افزایش بهای برق مشترکان پرمصرف و افزایش تعرفه های واحدهای صنعتی منابع آن پیش بینی شده است‌. با این تصمیم برق واحدهای صنعتی گران خواهد شد و نباید چنین اجازه ای داده شود.

در نهایت علی نیکزاد که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت گفت: بر اساس ماده ۱۵۳ آئین نامه به منظور رفع ابهام این ماده به کمیسیون انرژی ارجاع  شود.

کلیدواژه

برق

مجلس شورای اسلامی

تعرفه برق

واحدهای صنعتی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها