نفت / شناسه خبر: 147577 / تاریخ انتشار : 1401/4/8 13:44
|

جمع‌آوری بیش از یک هزار انشعاب غیرمجاز برق در اهواز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: در راستای حفظ پایداری شبکه، طی خردادماه سال جاری تعداد یک هزار و ۹۶ انشعاب غیرمجاز برق در کلانشهراهواز شناسایی و جمع آوری شد.

عبدالحمید عباس شیاری اظهار کرد: به منظور حفظ پایداری شبکه برق و عبور از پیک تابستان و تامین رفاه و آسایش شهروندان، تعداد یک هزار و ۹۶ انشعاب غیرمجاز در سطح شهرستان اهواز، حمیدیه، باوی و کارون شناسایی و جمع آوری شد.

وی افزود: به استناد مواد ۵۴۳ و ۶۷۸ قانون مجازات اسلامی استفاده کنندگان از برق غیرمجاز و اشخاصی که اقدام به فک پلمب کنتور، تخریب و ممانعت از عملیات اجرایی شبکه، تمرد از دستور مقام انتظامی، دخالت در لوازم اندازه‌گیری، سرقت انرژی و استفاده غیرمجاز از برق کنند مجرم محسوب شده و علاوه بر جبران خسارت مشمول ۳ تا ۱۰ سال حبس می‌شوند.

عباس شیاری افزود: اهواز پس از تهران بالاترین میزان مصرف را دارد و با توجه به محدودیت‌های ناشی از عدم توازن تولید و مصرف و ضرورت تامین برق شهروندان، با متخلفین و استفاده کنندگان از برق غیرمجاز برخورد جدی خواهد شد و استفاده‌کنندگان از برق غیر مجاز در نهایت باعث می‌شوند در اوج گرما شهروندانی که برق قانونی دارند دچار آسیب شوند.

به گزارش نفت امروز به نقل از این شرکت، وی تصریح کرد: شهروندان باید توجه کنند که تامین و توزیع انرژی بسیار پرهزینه است و از آنجایی که خروجی کل شبکه برق و تجهیزات آن در خدمت رفاه و آسایش مردم قرار می‌گیرد، صیانت و حفاظت از شبکه به رفاه عمومی مردم منجر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز خاطرنشان کرد: طی خردادماه سال جاری همکاران ما تعداد ۷۸۲ لامپ نورافکن پرمصرف غیرمجاز را نیز از وانت‌های میوه فروش کنار خیابان جمع آوری کردند.

شیاری در پایان با اشاره به مقدار انرژی ذخیره شده ناشی از برق‌های غیر مجاز اظهار کرد: پس از جمع اوری اشتراک‌های غیرمجاز تعداد ۳۵۲ اشتراک قانونی واگذار و انرژی ذخیره شده ناشی از جمع آوری انشعابات غیرمجاز مذکور ۳میلیون و ۲۸۸هزار کیلو وات ساعت بوده است.

کلیدواژه

برق

اهواز

انشعاب غیر مجاز برق

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز

عبدالحمید عباس شیاری

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها