نفت / شناسه خبر: 147552 / تاریخ انتشار : 1401/4/5 15:44
|
نخست‌وزیر ایتالیا:

وابستگی ایتالیا به گاز روسیه کاهش یافت

نخست‌وزیر ایتالیا روز جمعه از کاهش وابستگی این کشور به گاز روسیه به رقم ۲۵ درصد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ماریو دراگی روز جمعه (سوم تیرماه) پس از نشست سران اتحادیه اروپا گفت: وابستگی ایتالیا به واردات گاز روسیه از ۴۰ درصد در سال گذشته میلادی به ۲۵ درصد رسیده است.

در پی تهاجم روسیه به اوکراین، ایتالیا نیز همانند دیگر کشورهای اتحادیه اروپا در تلاش برای متنوع کردن واردات گاز خود بوده است. این کشور روز سه‌شنبه از اقدام‌های اولیه برای افزایش ذخیره‌سازی گاز به‌منظور برطرف‌ کردن کمبود عرضه گاز از روسیه خبر داد.

دراگی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما باید اکنون اقدام کنیم... اگر بتوانیم اقدامی در این باره (انرژی) انجام دهیم، در زمینه مهار تورم ثمربخش خواهد بود.

رهبران اتحادیه اروپا مسکو را متهم کرده‌اند که پس از حمله به اوکراین، از انرژی به‌عنوان ابزار جنگی استفاده کرده و سبب کمبود عرضه شده است، اقدامی که به گفته آلمان می‌تواند تا حدی صنعت این کشور را به تعطیلی بکشاند.

دراگی عنوان کرد که پیشنهاد شاخص ایتالیا مبنی بر امکان اعمال محدودیت بر قیمت گاز مورد بحث رهبران اتحادیه اروپا قرار گرفته است، همچنین در دستور کار نشست گروه هفت خواهد بود. این اجلاس امروز در آلمان آغاز می‌شود.

دراگی پیشنهاد داده بود که به‌منظور دست‌ یافتن به توافق جامع در خصوص این طرح، اتحادیه اروپا در ماه ژوئیه نشست فوق‌العاده‌ای برگزار کند، اما به گفته وی، در عوض کمیسیون اروپا موافقت کرد تا ماه سپتامبر گزارشی را درباره این طرح آماده کند. وی به خبرنگاران گفت که سران اتحادیه اروپا در نشست عادی ماه اکتبر درباره این موضوع گفت‌وگو خواهند کرد.

دراگی گفت: مخالفت اصلی با این محدویت به‌دلیل نگرانی از امکان کاهش بیشتر عرضه گاز از سوی روسیه است.

با این حال، به گفته وی، اقدام بیشتر روسیه در زمینه تأمین گاز مانع برگزاری نشست فوق‌العاده سران این اتحادیه نمی‌شود.

 

کلیدواژه

نخست وزیر ایتالیا

گاز

روسیه

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها