نفت / شناسه خبر: 136884 / تاریخ انتشار : 1401/2/19 17:55
|

نمایش توانمندی‌ها و دستاوردهای صنعت پیشران نفت در نمایشگاه بیست‌وششم/ حضور ۱۲۰۰ شرکت ایرانی و خارجی

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاهی ایران همه ساله به‌عنوان محلی برای گردهمایی فعالان صنعت، شرکت‌های ایرانی و سازندگان داخلی مطرح بوده و حضور حداکثری در این رویداد خود مؤید این نکته است.

به گزارش نفت امروز به نقل از شرکت ملی نفت ایران، نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، مظهر نمایش توانمندی‌ها و آیینه تمام‌نمای سیاست‌های وزارت نفت در عرصه اقتصاد و فناوری انرژی است و امروز در شرایط تحریم‌ها، نگاه‌های زیادی معطوف به صنعت نفت ایران بوده و عملکرد این صنعت بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است. برگزاری دوره بیست‌وششم این رویداد در حالی که جهان از تلاطم و تنش‌های مختلف در حوزه انرژی رنج می‌برد، نگاه‌ها را بیش از پیش به این رویداد مهم معطوف کرده است.

نگاهی گذرا به سیاست‌های صنعت نفت جمهوری اسلامی مؤید این واقعیت است که بخش عمده‌ای از اهداف مدنظر در مسیر خودکفایی، توانمندسازی و روزآمدی شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان محقق شده است.

این دستاوردها با مشارکت همه‌جانبه سازندگان تجهیزات، صادرکنندگان، پیمانکاران، سرمایه‌گذاران، شرکت‌های طراحی - مهندسی، مراکز علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان حاصل شده و نمایشگاه صنعت نفت نمودی از راه‌های موفق پیش روست که در سایه سیاست‌های حمایتی صنعت نفت از بخش خصوصی و غیردولتی شکل گرفته است.

با توجه به فشار دشمن و لغو نشدن تحریم‌ها، افزایش قابل‌توجه صادرات نفت ایران، رونق فعالیت‌های ساخت داخل و افزایش مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در پروژه‌های صنعت نفت، همچنین تأکید مقام معظم رهبری بر ضرورت تولید دانش‌بنیان، دوره بیست‌وششم نمایشگاه صنعت نفت اهمیتی دوچندان می‌یابد.

در بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت که ۲۳ تا ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، بیش از ۱۲۰۰ شرکت حضور دارند و بر این اساس برای جانمایی این شرکت‌ها حدود ۴۰ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی اختصاص داده شده است.

مجید بوجارزاده، مدیر بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت در این باره گفت: در این دوره با توجه به شعار سال، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حضور پررنگی در نمایشگاه دارند و در این مسیر نیز تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی به امضا خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در چهار روز برگزاری نمایشگاه صنعت نفت، نشست‌های تخصصی متعددی با حضور مدیران ارشد صنعت نفت و مدیران شرکت‌های توانمند بخش خصوصی برگزار خواهد شد، ادامه داد: نیاز صنعت نفت به سرمایه‌گذاری و مشارکت در پروژه‌ها از یک سو، همچنین نیاز روزافزون به استفاده از توان شرکت‌های فنی و دانشی برای حل مسائل و افزایش بهره‌وری سبب شده است در نمایشگاه بیست‌وششم، آخرین پیشرفت‌ها و پیشنهادهای شرکت‌های توانمند بخش خصوصی برای کمک به صنعت نفت مطرح شود.

حضور مسئولان ارشد کشوری، فعالان صنایع مختلف، مدیران ارشد پولی و بانکی، سفرای کشورهای خارجی و ... از دیگر نکات مهم برگزاری نمایشگاه بیست‌وششم است.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران در این زمینه اظهار کرد: به رسم هر ساله آیین آغاز به‌کار نمایشگاه با حضور مهمانان ارشد کشوری، نمایندگان مجلس و مدیران ارشد صنعتی روز جمعه، ۲۳ اردیبهشت‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت برگزار خواهد شد.

بوجارزاده ادامه داد: با تأکید وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این دوره نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حضور پررنگی دارند و امید است این گردهمایی چهارروزه روند همکاری‌های بخش خصوصی و دولتی با هدف افزایش بهره‌وری و توسعه صنعت نفت را بیش از پیش تقویت کند.

بر اساس این گزارش، بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «نفت دانش‌بنیان، تولید ایرانی، صادرات جهانی» روزهای ۲۳ الی ۲۶ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۶ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

راهنمای موضوعی سالن‌ها

در نمایشگاه بیست‌وششم صنعت نفت، سالن ۵ شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، سالن ۶ اعضای انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران، سالن ۷ اعضای اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی، سالن ۸ و ۹ شرکت ملی نفت ایران و صنایع بالادستی نفت، سالن ۱۰ و ۱۱ شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز علمی، پارک‌های علم و فناوری، استارت‌آپ‌ها و دانشگاه‌ها، سالن ۱۲ و ۱۳ ایمنی و خدمات عمومی، سالن ۲۷ ماشین‌های دوار، سالن ۳۱ اعضای انجمن تجهیزات صنعت نفت، سالن ۳۵ برق الکترونیک، ابزار دقیق و مخابرات، سالن ۳۸ شرکت ملی گاز ایران، شیرآلات صنعتی، لوله و اتصالات، فولاد و ورق و پاویون‌های کشوری، سالن  A۳۸ لوله و اتصالات، عایق و نسوز؛ رنگ و پوشش، جوش و برش، سالن  B۳۸ شرکت ملی صنایع پتروشیمی و صنایع مرتبط و مواد شیمیایی، سالن ۴۰ برق الکترونیک و ابزار دقیق، مخابرات و اتوماسیون، سالن ۴۱ صنایع پایین‌دستی پتروشیمی و پالایشی، خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی و سالن ۴۴ تجهیزات فرآیندی و مکانیکی، برق و پاویون‌های کشوری را میزبانی خواهد کرد.

 

کلیدواژه

نفت

گاز

پالایش و پتروشیمی

نمایشگاه بین المللی نفت،گاز، پالایش و پتروشیمی

نمایشگاه نفت

شرکت ملی نفت ایران

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها