نفت / شناسه خبر: 136700 / تاریخ انتشار : 1400/6/27 04:41
|

اتحادیه اروپا خواستار تحقیق در مورد غول گازی روسیه شد

بیش از 40 نماینده اتحادیه اروپا شامل گروه‌های سیاسی مختلف از کمیسیون اروپا خواستند درباره غول گاز روسیه گازپروم به اتهام دستکاری در بازار و افزایش بی سابقه قیمت گاز، تحقیق کند.

به گزارش نفت امروز به نقل از اویل ‌پرایس، ۴۲ قانونگذار اتحادیه اروپا در نامه‌ای به کمیسیونرهای مربوطه اروپایی نوشتند: "ما از کمیسیون اروپا می‌خواهیم فوراً تحقیقات خود را در مورد دستکاری عمدی بازار توسط گازپروم و نقض احتمالی قوانین رقابت اتحادیه اروپا آغاز کند

." اروپا به دلیل محدودیت منابع گاز ، ذخایر بسیار کم در سراسر قاره و تولید کم انرژی باد در شرایط آب و هوایی،با افزایش شدید قیمت گاز طبیعی و برق در آستانه فصل زمستان مواجه است. در طول تابستان ، با وجود افزایش شدید تقاضای گاز طبیعی در اروپا و افزایش قیمت ، گازپروم ظرفیت ورود اضافی به اروپا را از طریق اوکراین رزرو نکرد. تحلیلگران می‌گویند این می‌تواند اقدامی فرصت طلبانه غول روسی برای افزایش بیشتر قیمت گاز اروپا باشد.
 برخی تحلیلگران هم معتقدند که تعلل گازپروم در تأمین منابع ،اروپا را مجبور می کند تا تشخیص دهد که مشتریان گاز در این قاره به خط لوله بحث برانگیز نورد‌استریم۲ از آلمان و با دور زدن اوکراین نیاز دارند. 
 هفته گذشته ، گازپروم اعلام کرد که ساخت نورد استریم 2 را به پایان رسانده است ، اگرچه تا زمانی که آلمان مجوز بهره برداری از این پروژه را به آلمان ندهد ، جریان گاز در خط لوله تحت رهبری روسیه آغاز نمی‌شود.
 تنظیم کننده شبکه های فدرال آلمان BNA اوایل این هفته گفت که حداکثر تا 8 ژانویه 2022 تصمیم می گیرد که آیا نورد استریم ۲ را تأیید می کند یا خیر. 
 دیمیتری پسکوف ، سخنگوی کاخ کرملین روز چهارشنبه گفت راه اندازی نورد‌استریم۲ در اسرع وقت پارامترهای قیمت گاز طبیعی را در اروپا،بطور قابل توجهی را متعادل می.کند
. روز جمعه ، الکسی میلر ، رئیس هیئت مدیره گازپروم ، اعلام کرد، سطوح پایین ذخیره گاز در سراسر اروپا در فصل زمستان می‌تواند قیمت گاز طبیعی اروپا را در هفته‌های آینده به رکورد جدیدی برساند.   

 

کلیدواژه

نورد استریم

خط‌لوله گاز نورد استریم۲

خط لوله نورد استریم

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها