نفت / شناسه خبر: 136490 / تاریخ انتشار : 1400/6/9 13:01
|

حفاری‌های جدید در میدان پارس جنوبی آغاز شد

مدیر مهندسی نفت و گاز شرکت نفت و گاز پارس گفت: فرآیند‌های مقدماتی حفاری یک حلقه چاه در بخش شمالی میدان پارس جنوبی انجام شده است و اجرای آن تا پایان شهریور آغاز می‌شود.

به گزارش نفت امروز به نقل از نفتما،  علی اکبر ماجد افزود: در همین زمینه عملیات مشبک‌کاری لایه K در ۱۳ حلقه چاه، اسیدکاری گسترده در ۱۸ حلقه چاه تولیدی و تعمیر چاه شماره ۲ سکوی SPD۵ طی سال‌های گذشته انجام شد که در نتیجه دوره پایدار تولید سکو‌های SPD۵ و SPD۸ به میزان بیش از دو سال افایش یافت.
مدیر مهندسی نفت و گاز شرکت نفت و گاز پارس همچنین از اتمام عملیات ایمن‌سازی، تعمیر و تولید مجدد چاه شماره ۸ سکوی SPD۱۸B خبر داد و افزود: پس از دریافت مجوز‌های لازم با استقرار دکل حفاری در موقعیت سکوی SPD۱۸B واقع در خلیج فارس، عملیات تعمیر چاه شماره ۸ این سکو آغاز شد و در مدت‌زمان ۵۰ روز با موفقیت به پایان رسید.
ماجد همچنین از آغاز عملیات تعمیر یکی دیگر از چاه‌های گازی میدان پارس جنوبی در موقعیت فاز ۲۱ خبر داد و گفت: تعمیر چاه شماره یک سکوی SPD۲۱ به دلیل وجود فشار نامتعارف دالیز آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان آبان امسال به پایان برسد.
مطالعه و ارائه راهکار‌های لازم برای افزایش توان تولیدی چاه‌ها، شناسایی چاه‌های دارای مشکل تولید و اجرای برنامه‌های عملیاتی مورد نیاز بهبود توان تولید در چاه‌های میدان گازی پارس جنوبی از جمله مهم‌ترین وظایف مدیریت مهندسی نفت و گاز شرکت نفت و گاز پارس است.

کلیدواژه

میدان گازی پارس جنوبی

دستگاه‌های حفاری میدان نفتی آزادگان جنوبی

حفاری

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها