نفت / شناسه خبر: 136483 / تاریخ انتشار : 1400/6/8 18:16
|
خطیب‌زاده:

حاکمیت تصمیم می‌گیرد، به کجا نفت بفروشیم

سعید خطیب زاده در نشست هفتگی خود که با حضور رسانه های داخلی و خارجی برگزار شد به سوالات خبرنگاران در مورد فروش سوخت به لبنان پاسخ داد.

به گزارش نفت امروز به نقل از ایسنا، سعید خطیب زاده در نشست هفتگی خود که با حضور رسانه های داخلی و خارجی برگزار شده بود ، همچنین با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به سوریه گفت: ایشان بامداد امروز به تهران بازگشتند.

این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به سوال دیگری در مورد ارسال محموله های سوخت از سوی ایران به لبنان و برخی از موضع گیری ها و مسائلی که در این زمینه مطرح شده است، گفت: همان طور که قبلا نیز گفته ام اینکه ما نفت و سوخت خود را به چه کشورها و مشتریانی بفروشیم یک تصمیم حاکمیتی است و نه آمریکا و نه هیچ کشور دیگری در جایگاهی نیستند که بخواهند جلوی این تجارت مشروع ایران را بگیرند.
 
وی ادامه داد: ما در خصوص اعمال حاکمیت خود بسیار جدی هستیم و فکر می کنم همگان باید بدانند که تجارت مشروع در این حوزه جزو بدیهیات اولیه حقوق بشر است. در مورد فروش محموله های سوخت خود به لبنان نیز همین مسیر را رفتیم و مادامی که مشتری داشته باشیم و تقاضا وجود داشته باشد این مسیر و فروش ادامه پیدا می کند.
 
وی افزود: مردم لبنان مردم ثروتمندی هستند و نیاز به اعانه ندارند و می توانند نیازهای خود را توسط خودشان تأمین کنند. فقط برخی از کشورها باید از سیاسی کردن مسائل دست بردارند و اجازه دهند که مردم لبنان نیازهای خود را تأمین کنند.

کلیدواژه

سعید خطیبی

سوریه

فروش سوخت به لبنان

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها