نفت / شناسه خبر: 135931 / تاریخ انتشار : 1400/4/22 19:00
|

دستگیری باند مسلح سرقت فرآورده‌های نفتی توسط سربازان گم‌نام امام‌زمان

رییس حراست شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران –منطقه شمال‌ شرق با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حراست از خطوط لوله گفت: هوشیاری و گزارش به موقع خط بان مانع برداشت غیرمجاز از خط لوله انتقال فرآوردهای نفتی سمنان به شاهرود شد.

به گزارش نفت امروز به نقل از ایرنا ،محمدرضا فنایی روز سه شنبه به رسانه ها ابراز داشت: هوشیاری و گزارش به موقع خط‌بان حراست منطقه شمال‌شرق- شاهرود مانع برداشت غیر مجاز از خط لوله ۲۲ اینچ سمنان- شاهرود شد.

 
وی ادامه داد: با پایش‌های روزانه مسیر و حریم خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی این منطقه، خط‌ بان با مورد مشکوک تغییر شکل ظاهری خاک برخورد کرد.
 
رئیس حراست شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران –منطقه شمال‌شرق - شاهرود گفت: در جستجو، تفحص و بررسی دقیق تر، تعدادی از لباس ها و تجهیزات به جای مانده از سارقان کشف و ضبط می شود.
 
فنایی افزود: با تماس این خط‌بان، همکاران حراست به منطقه مورد نظر اعزام و گودالی غیر طبیعی در حوالی محل یاد شده مشاهده می‌کنند.
 
وی تاکید کرد: بررسی شواهد وجود انشعابی غیر مجاز در آن محل را نمایان ‌کرد.
 
فنایی ادامه داد: پس از بررسی‌های میدانی و تحقیقات بیشتر مشخص شد که سارقان با شیوه‌ ماهرانه‌ای اقدام به نصب یک شیر فلکه دو اینچی در مسیر خط لوله کرده بودند.
 
وی با بیان اینکه هوشیاری و دقت خط‌بانان در پایش مسیر خطوط لوله این منطقه و اشراف اطلاعاتی حراست،انگیزه سرقت مجرمان و خاطیان را تحت تاثیر قرار داده است، ادامه داد: سرقت ازیک هزار کیلومتر خط لوله حوزه استحفاظی منطقه شمال‌ شرق از ابتدای انقلاب تاکنون به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.
 
فنایی افزود: یکی از اقدام های پیشگیرانه در سال‌های اخیر، شناسایی مبادی و مقصدهای سرقت، فروش و نگهداری غیرمجاز فرآورده‌های نفتی در گستره منطقه شمال شرق است.
 
به گفته وی با ‏همکاری مقامات امنیتی، انتظامی و قضایی، برخورد قانونی با افراد خاطی صورت گرفته و در نتیجه آن، آمار سرقت فرآورده‌های نفتی در این ‏منطقه بسیار ناچیزبه شمار می آید.
 
رئیس حراست منطقه شمال‌شرق گفت: در سال گذشته یک باند مسلح سرقت فرآورده‌های نفتی که سرشبکه آن در جنوب کشور مستقر بود، در اقدامی ماهرانه با نفوذ به حریم خط لوله قصد سرقت از خط ۲۲ اینچ ری- سمنان را داشت که با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) اعضای این باند در حین سرقت دستگیر شدند.
 
رییس حراست شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق تاکید کرد: خط‌بانان این منطقه با آموزش‌های به روز و بازدیدهای مستمر، حریم خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی که سرمایه ملی نظام است، را با دقت پایش کرده و مانع از هرگونه تعرض به خط لوله و حریم قانونی آن می شوند.
 
خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق وظیفه سوخت‌رسانی به پنج استان سمنان ، خراسان رضوی ، جنوبی و شمالی ، گلستان و بخشی از مازندران را برعهده دارد.
از ۱۴ هزار کیلومتر خطوط انتقال نفت کشور ، یک هزار و ۱۰۰کیلومتر در منطقه شمال شرق قرار دارد که شامل خط ۲۲ اینچ ری به سمت سمنان و شاهرود، خط ۲۰ اینچ شاهرود به سمت سبزوار، مشهد و نیشابور، انشعاب خط ۸ اینچ مرکز انتقال نفت امام تقی به سمت تربت حیدریه و خط ۱۲ اینچ شاهرود به سمت علی آباد و گرگان استان گلستان است .
همچنین چهار مرکز انتقال نفت سمنان، شاهرود، سبزوار و امام تقی(ع) و هفت منطقه تاسیسات نفتی سمنان، دامغان، شاهرود، نیشابور، تربت حیدریه و مشهد در مجموعه شرکت خطوط لوله و مخابرات شمال شرق شاهرود است.
 
 

کلیدواژه

باند مسلح

سرقت

سرقت نفت خام

سرقت فرآورده‌های نفتی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها