نفت / شناسه خبر: 135758 / تاریخ انتشار : 1400/4/9 16:17
|

روزهای خوش نفت

در آستانه جلسه مهم اپک در هفته جاری و افزایش قیمت در روز چهارشنبه و دورنمای مثبت بازار تقاضا، نفت همچون سال ۲۰۰۹ یکی از بهترین روزهای خود را تجربه می‌کند.

به گزارش نفت امروز به نقل از بلومبرگ، معاملات فیوچرز در نیویورک با 0.5٪ افزایش به 73 دلار در هر بشکه رسید و امسال بیش از 50٪ رشد کرد. به گفته افراد آشنا با داده ها ، موسسه نفت آمریکا از کاهش هفتگی 8.15 میلیون بشکه ای ذخایر نفت خام آمریکا خبر داد که به احساس مثبت قبل از نشست اوپک پلاس در روز پنجشنبه افزود.
 متحدان مذاکرات مقدماتی را به تأخیر انداختند تا به اعضا فرصت بیشتری دهد تا اختلافات را حل کنند. در حالی که روسیه پیشنهاد افزایش تولید را سبک و سنگین می کند، عربستان سعودی اعلام کرده است که به خاطر شیوع بیماری Covid-19 در برخی مناطق ، رویکرد تدریجی را ترجیح می دهد و کویت گفته است که همچنان محتاط است.
 بهبود در اقتصادهای کلیدی مانند ایالات متحده و چین به حمایت از افزایش مصرف سوخت کمک کرده و قیمت های نفت خام را به بالاترین قیمت از سال 2018 رسانده است. اوپک + در صورت ثابت نگه داشتن تولید ، بازار را تا پایان سال جاری با کسری مواجه خواهد کرد با ادامه گفتگوها ، سیل قریب الوقوع نفت خام ایران در حال کمرنگ شدن است. اما شعله ور شدن ویروس باعث نگرانی می شود. تعداد مبتلایان در انگلیس افزایش یافته و استرالیا برای مهار شیوع در حال نلاش است. سایر کشورها در حال تمدید محدودیت های سفر هستند.
اوپک + قرار بود روز چهارشنبه جلسه مشورتی خود - کمیته مشترک نظارت بر وزرا - را برگزار کند ، اما این جلسه اکنون در روز پنجشنبه برگزار می شود. نمایندگان گفتند که قرار است وقت بیشتری برای گفتگوها فراهم شود ، هرچند در نامه رسمی این تاخیر را "تعهدات ریاست جمهوری" برای الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه خواندند.
طبق نظرسنجی بلومبرگ پیش بینی می شود این اتحاد در ماه آگوست حدود 550،000 بشکه در روز تولید خود را افزایش دهد. Goldman Sachs Group Inc. افزایش مشابهی را پیش بینی کرد ، اما گفت که حتی افزایش غیرمنتظره 1 میلیون بشکه ای در روز برای کنترل قیمت نفت خام کافی نخواهد بود.

کلیدواژه

اپک پلاس

اوپک

بازار نفت

تمایل ایران به اقدام اوپک برای افزایش قیمت نفت

نفت خام

قیمت نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها