نفت / شناسه خبر: 115287 / تاریخ انتشار : 1399/1/8 17:11
|
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرزی پارس:

سیل مانع استمرار تولید در پارس جنوبی نشد

باران شدید و جاری شدن سیل در استان بوشهر نتوانست خللی در روند تولید و فعالیت بخش های نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش ایجاد کند.

نفت امروز /باران شدید و جاری شدن سیل در استان بوشهر نتوانست خللی در روند تولید و فعالیت بخش های نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش ایجاد کند. 

به گزارش نفت امروز، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حاشیه بازدید از مناطق سیلابی منطقه ویژه پارس با اشاره به شروع فعالیت ترمیم مناطق و برخی از زیرساخت های آسیب دیده در حوزه راه و عمران، گفت: علیرغم بارندگی شدید روز گذشته در سطح شهرستان های کنگان و عسلویه، خوشبختانه هیچ وقفه و خللی در روند تولید در سطح شرکت های مستقر در منطقه ایجاد نشده و تولید گاز و محصولات پتروشیمی به صورت عادی وو روند معمول خود در جریان است.

سید پیروز موسوی تصریح کرد: دو پل منتهی به بندر تنبک (بندر سایت دو منطقه ویژه پارس) در اثر سیل دچار تخریب شده و برخی از مسیرهای انتقال خطوط لوله گاز و پتروشیمی دچار آبگرفتگی شده که این مسیرها در حال رفع آبگرفتگی هستند. 

وی افزود: امروز در بازدیدهای مجدد با حضور در سایت دو پتروشیمی با حضور برخی مدیران اجرایی راهکارهای رفع فوری برخی محدودیت های ایجاد شده بررسی و تصمیم گیری های نهایی اتخاذ شد. 

بر اساس این گزارش، دستور پیگیری و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از هرگونه اختلال در روند تولید از سوی مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران نیز در تماس تلفنی داده شد.


نجات جان ١٥ نفر از مردم گرفتار در سیل کنگان توسط صنعت نفت

به دستور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس و با هماهنگی فرماندار شهرستان کنگان، ۱۵ نفر از مردم محلی شهرستان کنگان که در باران سیلابی روز گذشته (یکشنبه، سوم فروردین ماه) در ارتفاعات تنگه هنویز گرفتار شده بودند به وسیله یک فروند هلی کوپتر صنعت نفت منتقل شدند.

مدیر ارشد محیط زیست، بهداشت و پدافند غیرعامل و ایمنی منطقه ویژه پارس در این باره توضیح داد: پس از سیل روز گذشته در شهرستان کنگان از طریق فرمانداری کنگان در جریان گرفتار شدن ١٥ نفر از افراد جامعه محلی در ارتفاعات تنگه هنویز همجوار با تاسیسات پارس جنوبی در سایت دو (کنگان) قرار گرفتیم که پس از هماهنگی با فرمانده ارشد شرایط اضطراری منطقه و همراهی شرکت های نفتی مستقر در منطقه عملیات امداد و نجات به وسیله یک فروند بالگرد آغاز شد و ١٥ نفر از مردم محلی از خطری که موجب نگرانی اهالی شهرستان کنگان شده بود نجات یافتند.

بر اساس این گزارش، از روز گذشته و پس از باران سیل آسا در عسلویه و کنگان، سازمان منطقه ویژه پارس با آمادگی کامل در منطقه فعالیت های مرتبط با تولید نفت و گاز را رصد می کند و در کنار آن نیز به مسئولیت های اجتماعی و کمک های مردمی توجه ویژه دارد.

کلیدواژه

پارس جنوبی

منطقه ویژه پارس

سیدپیروز موسوی

سازمان منطقه ویژه انرژی پارس

سازمان‌منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها