نفت / شناسه خبر: 115207 / تاریخ انتشار : 1398/7/15 12:32
|

پایان تعمیرات اساسی و نوسازی کوره تثبیت میعانات گازی پالایشگاه گاز فجرجم

عملیات تعمیرات اساسی و نوسازی کوره تثبیت میعانات گازی شرکت پالایش گاز فجرجم در کمتر از زمان پیش‌بینی شده پایان یافت.

نفت امروز / به نقل از شرکت ملی گاز ایران، یکی از فعالیت‌های بسیار مهم شرکت پالایش گاز فجرجم، تعمیرات اساسی و نوسازی کوره (هیتر) H -۸۱۰۱ است. در مدت اخیر، فرسودگی این کوره بر روند تولید گاز طبیعی مایع (ال‌پی‌جی) پالایشگاه به‌شدت تاثیر گذاشته بود، بنابراین اداره تعمیرات با کمک دیگر واحدهای فنی و عملیاتی شرکت، پس از اعلام خرابی در تیوب‌های بخش‌هایی از این کوره و از سرویس خارج شدن آن، برنامه‌ای را برای مدت زمان ۳۵ روز طراحی کردند.

این برنامه با در نظر گرفتن دو شیفت عملیاتی و در چند جبهه کاری برای انجام عملیات برشکاری و جوشکاری بیش از ۲۲۰ خط مختلف پایه‌ریزی شد، افزون بر عملیات برشکاری و جوشکاری، بخش عظیمی از پوشش عایقی خطوط و مسیرهای قرار گرفته روی این کوره نیز تعویض شد.

عملیات تعمیرات اساسی و نوسازی کامل H- ۸۱۰۱ برای نخستین بار در پالایشگاه گاز فجرجم به صورت کامل به دست متخصصان پالایشگاه و مطابق استانداردهای جهانی به‌طور ایمن و بدون حادثه در کمترین زمان ممکن انجام شد.

شایان ذکر است، کوره یادشده وظیفه گرم کردن مایعات نفتی را به عهده دارد که به‌منظور جداسازی بخار هیدروکربورهای سبک از مایعات نفتی با هدف تثبیت میعانات و تنظیم فشار بخار مایعات به‌کار می‌رود.

کلیدواژه

تثبیت میعانات گازی

میعانات گازی شرکت پالایش گاز فجرجم

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها