نفت / شناسه خبر: 115154 / تاریخ انتشار : 1398/7/7 22:40
|

آلودگی‌های نفتی جزیره خارگ پاکسازی شد

رئیس روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: لکه‌های نفتی مربوط به خط لوله ۲۴ اینج میدان نفتی ابوذر در فاصله ۲.۵ مایلی جزیره خارگ در آب های خلیج فارس با اقدام‌های انجام شده توسط این ...

نفت امروز /رئیس روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: لکه‌های نفتی مربوط به خط لوله ۲۴ اینج میدان نفتی ابوذر در فاصله ۲.۵ مایلی جزیره خارگ در آب های خلیج فارس با اقدام‌های انجام شده توسط این شرکت پاکسازی شده‌ است.

ایوب بنوی افزود: خط لوله یادشده به دلیل قدمت بالا در ۲۲ شهریورماه دچار نشتی شده بود که پس از شناسایی محدوده نشت آلودگی توسط نیروهای اچ اس ای با مسدود و ایمن کردن شرایط عملیاتی و فرایندی تحت کنترل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کشتی های مجهز به مایع امحا پس از چند ساعت لکه‌های نفتی را پاکسازی کردند یادآور شد:بخش کمی از باقیمانده آلودگی یاد شده نیز پس از چند روز به وسیله جریان آب به سواحل جزیره خارگ آمده بود که توسط ماشین‌های آتش نشانی پاکسازی شد.

بنوی اظهار داشت: همچنین لکه‌های نفتی که وارد ساحل شده بود نیز توسط نیروهای بسیجی شرکت نفت فلات قاره پاکسازی شده است.

او گفت: اکنون هیچ گونه نشت نفتی در دریا و به ویژه در جزیره خارگ وجود ندارد و عملیات امحا به طور کامل انجام گرفته است.

رئیس روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران اضافه کرد: در خلال انجام عملیات، هماهنگی کامل با بخش‌های مربوطه در سازمان‌های بنادر و دریانوردی و محیط زیست انجام شد.

بنوی گفت: شرکت نفت فلات قاره ایران از دیرباز متعهد به رعایت الزام‌های ایمنی و زیست محیطی بوده که همواره به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته است. 

وی با تکذیب برخی خبرها در مورد حجم و میزان آلودگی‌های نفتی افزود: انتظار می‌رود رسانه‌ها در این شرایط خاص؛ ضمن توجه به انعکاس اخبار موثق و صحیح صنعت نفت دریایی کشور را در انجام وظایف یاری کنند.

ایرنا

کلیدواژه

ایوب بنوی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها