نفت / شناسه خبر: 105080 / تاریخ انتشار : 1398/6/24 16:47
|

تولید نفت فلات قاره باید در هر شرایطی استمرار یابد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: شرکت نفت فلات قاره ایران، بازوی اصلی کشور در تولید نفت فراساحل است و لازم است تولید آن در هر شرایطی استمرار یابد.

نفت امروز /به نقل از شرکت ملی نفت ایران، مسعود کرباسیان امروز (یکشنبه، ۲۴ شهریورماه) در نشست تودیع حمید بورد، مدیرعامل پیشین و علیرضا سلمان‌زاده، مدیرعامل جدید شرکت نفت فلات قاره ایران که در حاشیه نشست هیئت‌مدیره شرکت ملی نفت برگزار شد، بر لزوم استمرار تولید در قطب تولید نفت فراساحل ایران تاکید کرد و گفت: اولویت‌های کاری در این حوزه باید با جدیت پیگیری شود.

وی با اشاره به عملکرد مثبت حمید بورد در پیشبرد اهداف تعریف‌شده در شرکت نفت فلات قاره ایران و همچنین توانمندی‌های علیرضا سلمان‌زاده، گفت: وجود میدان‌های مشترک نفتی و گازی در حوزه فراساحل ایران، شرکت نفت فلات قاره را به یکی از وزنه‌های اصلی شرکت ملی نفت ایران بدل کرده است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: پیش از این اقدام‌های خوبی در حوزه اجرای قراردادهای EPC و EPD در شرکت نفت فلات قاره ایران صورت گرفته است که امیدواریم این روند دنبال شود.

کرباسیان با بیان اینکه در زمینه توسعه میدان فرزاد باید ارتباط مستمر و تنگاتنگی میان شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت نفت و گاز پارس وجود داشته باشد، تاکید کرد: انتظار می‌رود توسعه میدان فروزان نیز در دوره جدید مدیریتی شرکت نفت فلات قاره ایران با جدیت پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنان بر اهمیت مقوله حفاری در دریا تاکید کرد و گفت: به دلیل برخی محدودیت‌ها، تاکنون نتوانسته‌ایم در این حوزه با اقتدار وارد شویم و وابستگی‌هایی به خارج از کشور وجود دارد، این در حالی است که عمده فعالیت شرکت ملی حفاری ایران نیز بیشتر در حوزه خشکی است و لازم است در این باره اقدام‌های موثرتری انجام شود.

وی همچنین بر نقش کلیدی شرکت نفت فلات قاره ایران در جهت‌دهی فعالیت پیمانکاران فعال در حوزه فراساحل تاکید کرد و گفت:‌ شرکت‌های فعال در صنایع فراساحل نفت و گاز، چشم امید خود را به این شرکت دوخته‌اند و لازم است برنامه‌ریزی مدونی برای بهره‌گیری از توانمندی‌های این شرکت‌ها صورت گیرد.

کرباسیان ضمن تاکید بر اهمیت بهره‌برداری از میدان‌های مشترک، یادآور شد: به دلیل گستره کاری و وجود میدان‌های مشترک نفت و گاز در حوزه جغرافیایی شرکت نفت فلات قاره ایران، اگر قرار بر کاهش مقدار تولید باشد این شرکت باید در آخرین حلقه کاهش تولید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تلاش شده با انتصاب حمید بورد به عنوان مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، از ظرفیت‌های مدیریتی و کاری وی استفاده شود، سلمان‌زاده را فردی توانمند برای مدیریت این شرکت خواند و ابراز امیدواری کرد فعالیت‌های شرکت نفت فلات قاره با حفظ اولویت‌های کاری، همچون گذشته با قوت پیگیری شود.

کلیدواژه

مسعود کرباسیان

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها