نفت / شناسه خبر: 104940 / تاریخ انتشار : 1398/5/30 12:25
|

واگذاری طرح‌های جدید نفتی به بخش خصوصی/رونمایی از۱۰قلم کالای بومی

مدیر پشتیبانی ساخت کالای شرکت ملی نفت گفت: تاکنون قرارداد ۱۰طرح با بخش‌خصوصی امضا شده و ۱۰ قرارداد دیگر در دستور کار است.

نفت امروز /به نقل از وزارت نفت، رامین قلمبر دزفولی، مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران در جمع اعضای کمیسیون انرژی اتاق تهران به طرح نگهداشت و افزایش توان تولید میدان‌های نفتی کشور که در قالب ۳۳ بسته کاری تعریف شده هم اشاره کرد و افزود: تاکنون قرارداد ۱۰ طرح با بخش‌خصوصی امضا شده و امضای ۱۰ قرارداد دیگر این طرح نیز در دستور کار است. با اجرای این بسته‌های کاری، روزانه حدود ۲۸۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت ایران افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس مصوبه شورای اقتصاد ارزش این طرح ها حدود ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار تعیین شده است و همه این پروژه‌ها به پیمانکاران داخلی واگذار خواهد شد. بودجه مورد نیاز اجرای این پروژه‌ها نیز از محل فروش اوراق تامین می‌شود و فرآیند فروش اوراق از پارسال کلید خورده است. ۴۰ درصد وزنی این پروژه‌ها را کالا و تجهیزات دربرمی‌گیرد که از این میزان، حداقل ۷۰ درصد آن تجهیزات و کالای ساخت داخل است.

به گفته این مقام مسوول طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره - جاسک به طول حدود ۱۰۳۰ کیلومتر درحال اجراست که همه لوله مورد نیاز احداث این خطوط لوله از داخل کشور تامین می‌شود و پمپ‌های مورد نیاز این مسیر نیز از شرکت‌های داخلی تامین خواهد شد. در شرکت ملی نفت ایران ۸۴ قلم کالا احصا شده که نخستین بار فهرست اقلام و سازندگان این ۸۴ قلم کالا به اسناد مناقصه‌های این پروژه‌ها پیوست شده است. در بخش کالایی، به غیر از ۱۰ گروه نخست طرح بومی‌سازی کالاهای کاربردی که قرارداد آن‌ها امضا شده است، با دو بانک داخلی کشور برای گشایش اعتبار اسنادی ریالی توافق شده و به پیمانکاران پروژه‌های یادشده اعتبارات اسنادی (ال‌سی) ریالی داده می‌شود.

قلمبر دزفولی با بیان اینکه طرح های ده‌گانه دوم به‌زودی رونمایی شده و مناقصه‌های آن برگزار خواهد شد، گفت: در پروژه‌های ده‌گانه دوم، هشت گروه احصا شده و موافقت اولیه نیز به دست آمده است.

مهر

کلیدواژه

رامین قلمبر دزفولی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها