نفت / شناسه خبر: 104801 / تاریخ انتشار : 1398/5/12 19:16
|

توسعه گازرسانی به پشتیبانی افزایش تولید گاز در عسلویه محقق شد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، موقعیت صنعت گاز کشور را در بخش‌های داخلی و جهانی استثنایی خواند و گفت: توسعه پرشتاب گازرسانی در سال‌های اخیر، به واسطه پشتیبانی تولید گاز در عسلویه (پارس جنوبی) محقق شده ا

نفت امروز /به استان آذربایجان شرقی، حسن منتظر تربتی امروز (پنجشنبه، ۱۰ مردادماه) در آیین افتتاح طرح‌های گازرسانی که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد، افزود: کمتر کشوری است که مانند ایران، توسعه گازرسانی در آن با این شدت و سرعت انجام شده باشد.

وی افزود: پشتوانه این توسعه در بخش گازرسانی به تلاش‌هایی بازمی‌گردد که در زمینه افزایش تولید گاز در عسلویه (توسعه میدان مشترک گازی پارس جنوبی) انجام شده است و ما امروز با خیال راحت می‌توانیم در بخش گازرسانی به صنایع نیز با قوت ادامه دهیم.

معان وزیر نفت در امور گاز ادامه داد: امروز صنعت گاز به عنوان شناسنامه انقلاب اسلامی در بخش توسعه اجتماعی و رفاه عمومی قلمداد می‌شود، به‌ویژه که عمده توسعه گازرسانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی فقط یک روستا گازرسانی شده بود و امروز ما درباره ضریب نفوذ گازرسانی به میزان بیش از ۹۵ درصد صحبت می‌کنیم.

تربتی گفت: در آذربایجان شرقی ۶۷ شهر داریم که همه آنها به شبکه گاز کشور متصل شده‌اند و ۲ هزار و ۷۲۴ روستا داریم که ۲ هزار و ۶۱۱ روستا قابلیت گازرسانی دارند، از این میان تاکنون به حدود ۲ هزار روستا گازرسانی شده است. امروز نیز ۵۳ روستا متصل و عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۴۶ روستای دیگر هم آغاز می‌شود.

به گفته وی، با توجه به اینکه گازرسانی به ۲۲۰ روستای دیگر هم در حال اجراست، یادآور شد: اکنون ۹۷.۸ درصد خانوارهای آذربایجان شرقی از نعمت گاز برخوردارند که این رقم در هفته دولت سال آینده به ۹۸.۸ درصد می‌رسد.

تربتی طرح‌های امروز را شامل بهره‌برداری از طرح گازرسانی به ۵۳ روستا، افتتاح طرح گازرسانی به ۵۶۰ واحد صنعتی، بهره‌برداری از فاز دوم خط ۱۶ اینچ ورزقان-اهر و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۴۶ روستا برشمرد و افزود: خط لوله انتقال گاز ورزقان-اهر ضمن تضمین پایداری شبکه شمال استان آذربایجان، سبب تامین گاز نیروگاه آذربایجان شرقی می‌شود.

بر اساس این گزارش، طرح‌های نام‌برده پس از صحبت‌های تربتی، با دستور رئیس‌جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس به‌طور رسمی افتتاح شد.

شانا

کلیدواژه

تولید گاز در عسلویه

توسعه گازرسانی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها