پتروشیمی / شناسه خبر: 115289 / تاریخ انتشار : 1399/1/8 17:47
|
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

صنعت پتروشیمی ایران موفقیت های ماندگاری در سال 98 داشت

صنعت پتروشیمی نقش بسیار مهمی در توسعه پایدار، ایجاد ارزش افزوده، بومی کردن فناوری، توسعه صنایع پایین‌دستی، ایجاد اشتغال وغیره بر عهده دارد.

نفت امروز /رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: صنعت پتروشیمی ایران نقشی موفق و تاثیرگذار در صادرات غیرنفتی ایران طی سال 98 داشت. فریدون حسنوند با بیان اینکه صنعت پتروشیمی به عنوان پیشران بخش اقتصادی کشور باوجود برخی محدودیت‌ها ، دستاوردهای قابل قبولی در سال 98 داشته است، گفت: صنعت پتروشیمی نقش بسیار مهمی در توسعه پایدار، ایجاد ارزش افزوده، بومی کردن فناوری، توسعه صنایع پایین‌دستی، ایجاد اشتغال وغیره بر عهده دارد. 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و مزایای این صنعت در کشور به‌دلیل برخورداری از منابع سرشار نفت و گاز، خوراک ارزان، دسترسی به آب‌های بین‌المللی، نیروی انسانی و توان داخلی بالا و داشتن امنیت خاص باوجود قرار گرفتن در منطقه‌ای نا آرام می‌تواند قطار توسعه اقتصادی و صنعتی کشور را به خوبی حرکت داد.

حسنوند با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی از حلقه‌های متعددی تشکیل شده و تولیدات هر حلقه به عنوان خوراک در حلقه‌های پایین‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد،  افزود: محصولات نهایی که در این صنعت تولید می‌شود نیز در صنایع متعددی نظیر صنعت ساختمان، رنگ‌سازی و صنعت خودرو، ماشین‌آلات صنعتی و صنعت مواد آرایشی، بهداشتی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد و توسعه هر چه بیشتر آن می‌‌‌تواند زمینه‌های رشد و توسعه سایر صنایع را نیز فراهم کند. 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: لازمه تولید کالاهای نهایی در صنعت پتروشیمی توسعه متوازن این صنعت است که از آن به عنوان تکمیل زنجیره ارزش افزوده در صنعت پتروشیمی یاد می شود. 

وی گفت: امید است در سال‌های پیش رو موانع توسعه صنعت پتروشیمی کشور برطرف شده و در نهایت شاهد ارتقای نقش صنایع پتروشیمی در شاخص‌های کلان اقتصاد کشور باشیم.

 

کلیدواژه

فریدون حسنوند

پتروشیمی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی

کمیسیون انرژی

کمیسیون انرژی مجلس

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها