گاز / شناسه خبر: 157937 / تاریخ انتشار : 1402/4/21 16:12
|
با انجام اقدامات شاخص و نوآورانه در جهت افزایش تولید

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شد

رییس بهره برداری پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم پارس جنوبی با تکیه بر توان و دانش متخصصان و کارکنان داخلی، استفاده از قطعات و تجهیزات جدید و باکیفیت سازندگان ایرانی و نواوری شرکت های دانش بنیان آغاز گردید.

نفت امروز / شهاب چهارلنگ، در این باره بیان کرد: عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی طبق برنامه‌ریزی در شورای طرح تعمیرات اساسی مجتمع از نوزدهم تیرماه سال جاری کلید خورد و اکنون تمامی واحدهای عملیاتی در آمادگی کامل در جهت پیشبرد اهداف مهم عملیات تعمیرات اساسی حرکت می‌کنند.

رییس بهره برداری پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه تصریح کرد: یکی از موارد مهم و کلیدی در بازه تعمیرات اساسی سال جاری این پالایشگاه، انجام تعمیرات مهم در ردیف گازی سوم می‌باشد و این اقدامات حیاتی بدون کاهش تولید در سکوی گازی و با مدیریت گاز مازاد با هدف رفع موانع در تولید و انجام اقدامات اصلاحی لازم اکنون کلید خورده است.
چهارلنگ بیان کرد: بازرسی داخل کولدباکس ردیف سوم، اصلاح نقاط تزریق متانل در داخل و بیرون کولدباکس، تعویض خطوط بخار مربوط به خط بخار واحد آمین، تعویض آمین ردیف سوم، شستشوی برج‌ها و انجام بازرسی‌های تجهیزات حیاتی پالایشگاه‌ها از موارد و اقدامات شاخص تعمیرات اساسی در ردیف سوم گازی این پالایشگاه می‌باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: عملیات بسیار مهم تعویض خط لوله‌ی دریایی فاز 16 این پالایشگاه که یکی از مهمترین پروژه‌های ملی می‌باشد و با تکیه بر توان شرکت‌های داخلی و دانش سازندگان بومی محقق شده است در تاریخ 27 تیرماه آغاز خواهد شد
. به گفته‌ی چهارلنگ، عملیات اتصال خط لوله جدید به بخش خشکی خط لوله‌ى قدیم در کوتاه‌ترین بازه زمانی ممکن محقق خواهد شد و با انجام این عملیات بزرگ ظرفیت تولید از خط لوله‌ی دریایی فاز 16 پالایشگاه ششم پارس جنوبی به حداکثر میزان طراحی افزایش خواهد یافت.
رییس بهره برداری پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: انجام بازرسی‌های لازم از تجهیزات مهم ردیف‌های سوم و چهارم فاز 16 و رفع گلوگاه‌های عملیاتی در جهت تولید را به صورت ویژه د دستور کار قرار داده‌ایم تا به یاری خداوند متعال، تولید پایداری در زمستان پیش رو داشته باشیم و آسایش و آرامش را برای مردم کشورمان به ارمغان آوریم.
وی گفت: انجام عملیات تعمیرات اساسی فاز 15 پالایشگاه ششم پارس جنوبی نیز از 4 مهر ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

 

کلیدواژه

مجتمع گاز پارس جنوبی

پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی

شهاب چهارلنگ

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها