گاز / شناسه خبر: 157909 / تاریخ انتشار : 1402/4/6 19:58
|
مدیر پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی خبرداد:

تکیه بر توان داخلی و استفاده از دانش‌بنیان‌ها در عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه دهم پارس جنوبی

نفت امروز / مدیر پالایشگاه دهم پارس جنوبی گفت: عملیات تعمیرات اساسی سال جاری پالایشگاه دهم پارس جنوبی با تکیه بر توان متخصصان و صنعتگران داخلی، همکاری با شرکت‌های ایرانی، فناور و دانش‌بنیان آغاز گردید.

محمد نعمتی، مدیر پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به شروع عملیات تعمیرات اساسی این مجموعه بیان کرد: تعمیرات اساسی سال جاری با تلاش متخصصان و کارکنان داخلی، استفاده از اقدامات نوآورانه و بهره‌مندی از قطعات و تجهیزات 100 درصدی ایرانی و شرکت‌های دانش بنیان در حال انجام است.
نعمتی در ادامه افزود: تعمیرات اساسی پالایشگاه دهم پارس جنوبی جهت تولید مستمر پایدار گاز و محصولات جانبی به صورت متوالی در هر ردیف گازی به مدت 44 روز برنامه‌ریزی شده است.
وی ادامه داد: در بازه زمانی هر یک از ردیف‌های گازی این پالایشگاه، دیگر واحدهای عملیاتی به صورت کامل در مدار تولید قرار دارند و با توجه به این ویژگی مهم، تعمیرات اساسی سال جاری از لحاظ ایمنی و توجه به مسائل مهم ایمنی در جایگاه بسیار مهم و ویژه‌ای قرار دارد.
مدیر پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: فراهم سازی ظروف تحت فشار جهت عملیات بازرسی داخلی بر اساس استاندارد بازرسی بر مبنای ریسک، یکی از موارد مهم این دوره از تعمیرات اساسی می‌باشد.
نعمتی افزود: انجام دمونتاژ، شناسایی عیوب و رفع موارد مهم توربواکسپندرهای ردیف اول و دوم گازی، شستشو و تمیزکاری کامل چرخه گردش آمین در ردیف‌های دوم و سوم و تزریق آمین تازه و رفع گرفتگی داخلی ولوهای کنترلی از موارد بسیار مهم عملیاتی در بازه زمانی تعمیات اساسی می‌باشد.
وی در ادامه با اشاره به استفاده توان شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان‌ها در بازه زمانی تعمیرات اساسی سال جاری پالایشگاه دهم پارس جنوبی تصریح کرد: عملیات تمیزکاری مجاری کلدباکس جهت رفع گرفتگی با تکنیک‌‌های نوین، اجرای طرح اصلاحی تعویض خط لوله بخارات برگشتی ریبویلر برج‌ احیا ردیف‌های گازی و رنگ‌آمیزی تمامی خطوط آسیب دیده در ردیف‌های گازی جهت پیشگیری از خوردگی اتمسفریک با استفاده از توان شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان‌ها انجام خواهد شد.
به گفته‌ی نعمتی، عملیات تعمیرات اساسی و کلی مخزن سوم ذخیره سازی میعانات گازی و برطرف سازی عیوب داخلی و رنگ‌آمیزی موضعی نیز با توان متخصصان و کارکنان داخلی در حال انجام است.

کلیدواژه

مجتمع گاز پارس جنوبی

پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی

تعمیرات اساسی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها