بین الملل / شناسه خبر: 136986 / تاریخ انتشار : 1401/2/24 13:22
|
بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک

تولید روزانه نفت اوپک ۱۵۳ هزار بشکه افزایش یافت/ افزایش ۱۶ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

تولید نفت خام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بر اساس تازه‌ترین گزارش این سازمان در ماه مه (اردیبهشت‌ماه - خردادماه) با افزایش ۱۵۳ هزار بشکه‌ای از ۲۸ میلیون بشکه در روز گذشت.

به گزارش نفت امروز به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، گزارش ماه آوریل اوپک نشان می‌دهد ۱۳ عضو این سازمان بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه آوریل، ۲۸ میلیون و ۶۴۸ هزار بشکه نفت خام تولید کردند که ۱۵۳ هزار بشکه بیشتر از ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه ماه مارس بوده است.

بر اساس گزارش ماه مه اوپک، عربستان با تولید روزانه ۱۰ میلیون و ۳۴۶ هزار بشکه، عراق با تولید روزانه ۴ میلیون و ۴۰۵ هزار بشکه و امارات با تولید روزانه ۳ میلیون و ۱۵ هزار بشکه، تولیدکنندگان بزرگ اوپک هستند.

ایران در ماه آوریل ۲ میلیون و ۵۶۴ هزار بشکه نفت خام تولید کرده که ۱۶ هزار بشکه بیشتر از ماه مارس بوده است.

تولید روزانه نفت اوپک ۱۵۳ هزار بشکه افزایش یافت/ افزایش ۱۶ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

کاهش بیش از ۶ دلاری قیمت نفت خام سنگین ایران

قیمت نفت خام سنگین ایران بر اساس تازه‌ترین گزارش اوپک، در ماه آوریل نسبت به ماه مارس ۶ دلار و ۱۲ سنت برابر با ۵.۴ درصد افزایش یافته است. قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه آوریل ۱۰۶ دلار و ۲۸ سنت ثبت شد، در حالی که این رقم در ماه مارس ۱۱۲ دلار و ۴۰ سنت برای هر بشکه بود.

قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه آوریل با کاهش ۶.۹ درصدی، به ۱۰۵ دلار و ۶۴ سنت برای هر بشکه رسید که ۷  دلار و ۸۴ سنت کمتر از ماه مارس بوده است.

میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در سال ۲۰۲۱ برابر با  ۶۰ دلار و ۷۵ سنت و در سال ۲۰۲۲  برابر با ۹۹ دلار و ۶۳ سنت بوده است.

 

کلیدواژه

اوپک

سبد نفتی اوپک

نفت

نفت خام

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار