دکتر سعیدی مدیر عامل پتروشیمی جم در ابتدا سخنانی در توصیف روابط عمومی ایده آل بیان نمود. وی در بخشی از سخنان خود روابط عمومی را عامل ارتباط دوسویه و هدفمند خواند و تصریح کرد: مهمترین وظیفه روابط عمومی برقراری ارتباط با ذینفعان است.
سعیدی طراحی نقشه راه را اصل مهم در رسیدن به موفقیت عنوان کرد و گفت : روابط عمومی ایده آل، روابط عمومی است که در خلق ارزش توانمند باشد و بتواند موقعیت و برندینگ شرکت را در جامعه ذینفعان اعتلا بخشد.
مدیر عامل پتروشیمی جم در بخش دیگری از سخنان خود یادگیری را به منزله نقطه عطف تمامی حوزه ها عنوان کرد و خواستار ارتقا سطح دانش و آگاهی با اتکا به یادگیری مداوم شد .
در ادامه جلسه، دکتر پوری مدیر روابط عمومی پتروشیمی جم ضمن تاکید بر فرآیند اجرای استراتژی های ارائه شده از سوی دکتر سعیدی به تببین خصوصیات روابط عمومی مدرن و کارآمد برای سازمان های صنعتی پرداخت.
وی با ارزیابی شرایط فعلی روابط عمومی شرکت و شرکت های تابعه گفت: ما پس از شناخت دقیق وضع موجود وارد مرحله تغییر، سپس دگرگونی و در نهایت حرکت برای پیشرفت می شویم.
دکتر پوری گفت: در موضوع پتروشیمی و برندینگ در این حوزه باید به گونه ای عمل کنیم که اگر ذهنیتی از صنعت پتروشیمی و یا عسلویه باشد همه جا این ذهنیت با نام پتروشیمی جم متبلور شود.
پوری در خصوص روابط عمومی مستقر در سایت صنعتی گفت: ارتباطات درون سازمانی از اهم فعالیتهای این حوزه است و احساس حمایت از سوی کارکنان و پاسخ مناسب به آن را نشانه کارآمد بودن این سیستم عنوان کرد. وی همچنین به دو اصل مستند سازی و اطلاع رسانی اشاره و از آنها به عنوان وظایف اصلی روابط عمومی کنونی یاد کرد که با پایش و ارزیابی و نظارت مستمر تکمیل می شود.
در انتهای جلسه، تشکیل شورای روابط عمومی های هلدینگ جم و برقراری جلسات دوره ای جهت هماهنگی هرچه بیشتر و اقدامات مکمل در تمامی حوزه ها خواسته ی دکتر پوری بود که پیگیری در خصوص شکل گیری و اطلاع رسانی های مربوطه به سرپرست روابط عمومی شرکت توسعه پلیمر کنگان واگذار گردید.