پتروشیمی / شناسه خبر: 84536 / تاریخ انتشار : 1398/4/9 10:00
|

ابهام در ارائه سود عملکرد برخی از پتروشیمی‌ها و پالایشگاه ها

آنطور که مسوولان خصوصی سازی می‌گوید تاکنون برخی از پالایشگاه ها و پتروشیمیها سود عملکرد خود را به این سازمان ارائه نکرده اند.

نفت امروز / آنطور که مسوولان خصوصی سازی می‌گوید تاکنون برخی از پالایشگاه ها و پتروشیمیها سود عملکرد خود را به این سازمان ارائه نکرده اند.درحالیکه با گذر سه ماه از سال جدید این امر تا کنون می‌بایست محقق می‌شد.

دراین بین آنطور که آمارها می‌گویند تا کنون پتروشیمیهایی چون اصفهان،شازند اراک و البته شرگتهای زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس مجمع خود را برگزار کرده اند و گزارش آن ارائه گردیده است. با اینحال دراین بین سیدجعفر سبحانی، مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی علی رغم تاکید بر اینکه سود سهام عدالت برای باقیمانده مشمولانی که تاکنون سود سال ۹۶ را دریافت نکرده‌اند، بزودی واریز می‌شود تاکید دارد: شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت شامل بانک‌ها، بیمه‌ها، ایران خودرو، پتروشیمی و پالایشگاهی هستند که تعدادی از آنها هنوز سود عملکردشان را به سازمان خصوصی‌سازی اعلام نکرده‌اند.

با اینحال به اذعان وی، بیش از ۹۵ درصد مشمولان سهام عدالت تاکنون سود خود را دریافت کرده‌اند و فقط آنهایی که هنوز شماره شبا اعلام نکرده یا شبای حساب آنها در دو بانک ملت و رفاه است، هنوز سود سهام عدالت نگرفته‌اند که آن هم بزودی با رایزنی با شرکت‌های سرمایه‌پذیر و این دو بانک واریز می‌شود.

به نظرمی‌رسد دراین بین باید خواستار ارائه لیست پالایشگاه ها و پتروشیمی‌هایی شد که تا کنون سود عملکرد خود را به سازمان خصوصی سازی ارائه نکرده اند تا شاید از طریق بتوان هر چه زودتر به بهبود ارائه خدمات به سهامداران عدالت یاری رساند.

این درحالی است که بسیاری از کارشناسان همچنان نسبت به نحوه مدیریت سهام عدالت گلایه دارند و معتقدند تا زمانیکه این امر توسط دولت اداره می‌شود نمی‌توان انتظار چندانی از سهام عدالت داشت. چراکه نماینده سهام عدالت در مجمع تمام شرکت‌ها دولت است و همین امر مانعی بزرگ در جهت خصوصی سازی تلقی می‌گردد.

کلیدواژه

سهام عدالت

پتروشیمی

پالایشگاه

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها