نفت / شناسه خبر: 147784 / تاریخ انتشار : 1401/11/26 15:03
|

افزایش تقاضای بنزین در آمریکا

تهران - نفت امروز - در هفته گذشته، تقاضای بنزین در آمریکا ۱.۷ درصد افزایش یافت. این تقاضا ۳.۷ درصد بیشتر از میانگین چهارهفته‌ای بود.

نفت امروز /به گزارش نفت امروز از وبگاه اویل پرایس، پاتریک دی‌هان (Patrick De Haan)، رئیس تجزیه‌وتحلیل نفت شرکت گَس‌بادی (GasBuddy) در توییتی گفت: برای اولین‌بار از ژوئن (خرداد، تیر)، تقاضای بنزین در آمریکا نه فقط در تمام روزهای هفته گذشته افزایش یافت، بلکه از میانگین چهارهفته‌ای نیز بالاتر رفت.

گَس‌بادی یک شرکت فناوری مستقر در بوستون است که برنامه‌ها و وبگاه‌ها را بر اساس یافتن قیمت سوخت در بیش از ۱۴۰ هزار پمپ بنزین در آمریکا و کانادا راه‌اندازی می‌کند.

جالب توجه است که هم تقاضا در حال افزایش است و هم قیمت‌ها؛ هرچند، قیمت‌ها در مقایسه با اوج‌های اوایل تابستان گذشته، بسیار پایین‌تر بودند و بعداً قیمت‌ها از ۲.۳۲ دلار برای هر گالن در ۳ فوریه (۱۴ بهمن) به ۲.۵۰ دلار برای هر گالن در ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن) افزایش یافت.

ممکن است تقاضا در کوتاه‌مدت افزایش یابد؛ اما می‌توان منتظر کاهش آن در بلندمدت بود؛ دلیل این موضوع، بهره‌وری بیشتر سوخت و استفاده کمتر از خودرو است؛ زیرا افراد بیشتری ترجیح می‌دهند دورکاری کنند. براساس گزارش فاینَنشال تایمز، افزایش استقبال از خودروهای برقی نیز تقاضای بنزین را کاهش خواهد داد.

در سال گذشته، آمریکا به طور متوسط ۸.۷۸ میلیون بشکه بنزین مصرف کرد که ۶ درصد کمتر از رکورد قبل از همه‌گیری بود. بنزین فروخته‌شده در بازار آمریکا، ۹ درصد از مصرف جهانی نفت را تشکیل می‌دهد.

در همین اثنا، دو هفته پیش، قیمت بنزین اولین کاهش هفتگی خود را تجربه کرد و قیمت آن در ۵ فوریه (۱۶ بهمن) به طور میانگین ۳.۴۴ دلار برای هر گالن بود. این میزان در مقایسه با هفته قبل، ۴.۴ سنت کاهش و در مقایسه با ماه قبل ۱۷.۵ سنت افزایش یافته است.

افزایش تقاضا برای بنزین، در صورتی که تداوم یابد، ممکن است نگرانی درباره آینده تقاضای نفت از سوی بزرگ‌ترین مصرف‌کننده جهان را کاهش دهد؛ زیرا بازار چشم‌انداز رو به رشد رکود را پردازش می‌کند.

داده‌های شاخص، متناقض به نظر می‌رسد؛ اما بیشتر صاحب‌نظران صنعت مالی، یکدل و هم‌رأی، در انتظار رکود اقتصادی هستند. به نظر می‌رسد این مسئله مطرح نیست که «آیا رکود اقتصادی رخ می‌دهد یا خیر؟» بلکه این مطرح است که «چه زمانی رکود اقتصادی رخ خواهد داد؟».

کلیدواژه

بنزین

بنزین آمریکا

آمریکا

نفت

نفتی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها