نفت / شناسه خبر: 147682 / تاریخ انتشار : 1401/5/3 11:32
|
مدیریت مصرف برق صنایع از سوی صمت و نیرو نتیجه داد؛

بهبود تولید فولاد، سیمان و فلزات اساسی در پی افزایش مصرف برق

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو گفت: افزایش ۶.۹ درصدی مصرف برق فولاد کشور همزمان با رشد ۴.۱ درصدی مصرف برق تولیدکنندگان سیمان و رشد ۱۸.۸ درصدی مصرف برق واحدهای فلزات اساسی از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، حاکی از مدیریت مناسب تامین برق از سوی وزارتخانه های صمت و نیرو است.

به گزارش نفت امروز، «امیر صباغ» اعلام‌کرد: به نظر می‌رسد مدیریت تامین برق صنایع فولاد، مس، آلومینیم و سایر فلزات در سال جاری از طریق کارگروه مشترک وزارتخانه‌های صمت و نیرو موجب مدیریت بهتر تامین برق صنایع فولاد، سیمان و فلزات شده باشد.

وی گفت: اکنون تامین برق روزانه فولادسازان در محدوده سه‌هزار و ۱۰۰ مگاوات ‌ساعت بوده که نسبت به سال قبل ۷۷ درصد بیشتر است.

صباغ خاطرنشان‌کرد: این موضوع به معنی تولید بیشتر فولاد در فصل تابستان امسال است و لزوم تحریک صادرات را با توجه به رکود بازار داخلی به دولت گوشزد می کند.

وی ادامه‌داد: همچنین مصرف برق در حوزه‌های آلومینیوم، روی و مس در محدوده یک‌هزار و ۲۰۰ مگاوات ساعت است که حدود ۲۰ درصد بیشتر از سال قبل بوده و خبر خوبی برای تولیدکنندگان این حوزه است.

 

رشد مصرف برق سیمان

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو در ادامه به رشد ۴.۱ درصدی مصرف برق تولیدکنندگان سیمان کشور در چهار ماه ابتدایی امسال اشاره کرد و گفت: در حوزه سیمان شاهد بهبود تامین برق واحدهای سیمانی کشور نسبت به سال قبل هستیم که خبر خوبی برای واحدهای تولیدی این حوزه است.

وی بیان‌داشت: طبق آخرین آمار، تامین برق روزانه فعلی صنایع سیمان در محدوده ۸۰۰ مگاوات ساعت است که رشد ۳۳ درصدی نسبت به سال قبل داشته و به معنی بهبود عملکرد تولید و عرضه سیمان به بازار است.

صباغ یادآوری‌کرد: سیمان از گروه صنایعی است که بر اساس سیاست کمیته مشترک تامین برق وزارت صمت و وزارت نیرو از اولویت تامین برق در فصل تابستان برخوردار است.

 

وی ادامه‌داد: وضعیت تولید و عرضه سیمان در هفته های اخیر بهبود قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال قبل داشته است.

کلیدواژه

ایمیدرو

وزارت صمت

نیرو

مصرف برق

برق

سیمان

فولاد

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها