نفت / شناسه خبر: 147629 / تاریخ انتشار : 1401/4/25 13:38
|

ثبت رکوردی جدید در حفاری‌ چاه های نفت منطقه غرب کارون

مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان از ثبت رکورد تکمیل چاه نفت شماره ۱۹۰ آزادگان جنوبی در ۷۶ روز خبر داد و گفت: تکمیل این چاه رکورد جدیدی در حفاری‌های نفتی منطقه غرب کارون محسوب می‌شود.

به گزارش نفت امروز اسماعیل باقری روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برابر با پیش‌بینی‌های صورت گرفته حفاری چاه ۱۹۰ میدان آزادگان جنوبی باید در طول ۸۸ روز تکمیل می‌شد.
وی افزود: این چاه از نوع "سروکی" است که باید با عمق ۲ هزار و ۷۵۰ متر  MD به اتمام می‌رسد که با تلاش‌ فنی و همکاری شرکت حفاری تدبیر، این چاه ۱۲ روز زودتر از برنامه زمان بندی شده و در طول ۷۶ روز تکمیل شد.
به گفته باقری، تکمیل این چاه در مدت زمان مذکور، رکورد جدیدی در حفاری چاه‌های غرب کارون محسوب می‌شود که نشان دهنده توان فنی و مهندسی صنعت نفت کشور است.
مجری طرح آزادگان جنوبی با اشاره به تکمیل این چاه به وسیله دستگاه استیجاری ۲۰۱ شرکت عملیات اکتشاف گفت: این دکل حفاری در حال جابه‌جایی به پد ۶۴ برای شروع عملیات حفاری جدیدی است.
میدان نفتی آزادگان جنوبی در مجاورت مرز عراق ، واقع در ۸۰ کیلومتری جنوب غرب اهواز ، بین ۲ میدان نفتی یادآوران و آزادگان شمالی قرار دارد.

ظرفیت برداشت از این میدان نفتی در فاز دوم توسعه با سرمایه گذاری داخلی و با بکارگیری ظرفیت پیمانکاران ایرانی بطور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

کلیدواژه

حفاری چاه

کارون

میدان نفتی آزادگان

غرب کارون

اسماعیل باقری

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها