نفت / شناسه خبر: 147617 / تاریخ انتشار : 1401/4/22 16:54
|

شرکت مهندسی و توسعه گاز؛ مجموعه‌ای بدونِ پروژه نیمه‌تمام

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با تأکید بر نقش موثر روابط عمومی‌ها در بازتاب عملکرد هر مجموعه، اعلام کرد که این شرکت هیچ پروژه نیمه‌تمامی ندارد.

به گزارش  نفت امروز، رضا نوشادی امروز (چهارشنبه، ۲۲ تیرماه) در نشست شورای اطلاع‌رسانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران که با حضور علی فروزنده، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت برگزار شد، با تاکید بر اهمیت معرفی هنرمندانه دستاوردهای سازمان به مردم، گفت: شبکه گاز باید مانند انرژی هسته‌ای که امروز مایه زینت و اقتدار کشور است، به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های پیشرفت ایران به جامعه معرفی شود و اعتماد به نفس ملی را ارتقاء دهد.

وی با بیان اینکه شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران هیچ پروژه نیمه‌تمامی ندارد و این یک افتخار است، افزود: باید پارامترهای موفقیت را استخراج و  برای افکار عمومی بیان کرد تا دیگران بتوانند این الگوها را سرمشق خود قرار دهند و برای دستیابی به آن تلاش کنند.  

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تصریح کرد: این شرکت در مسیر تحقق اهدافش هیچ مانعی را به رسمیت نمی‌شناسد چه آنکه با انتقال فناوری ساخت توربوکمپرسور از کشورهای غربی موفق شد کشور را از واردات این تجهیز فوق پیشرفته بینیاز کند و پروژه‌های خود را به شکل تمام‌ایرانی به نتیجه برساند.

نوشادی با اشاره به تلاش موفق این شرکت در راه‌اندازی واحد تولید ماده بودارکننده گاز طبیعی، گفت: با همکاری مراکز تحقیقاتی و ارائه لایسنس تولید این ماده راهبردی توانستیم کشور را از واردات ادورانت بینیاز کنیم و انشاالله با افزایش ظرفیت تولید واحد کنونی از ۸۰۰ به ۲۰۰۰ تن در سال، افزون بر رفع نیازهای کشور می‌توانیم این فرآورده را به کشورهای منطقه صادر و  ارزآوری کنیم.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها باید مدیرانی با قدرت تحلیل سیاسی و بین‌المللی پرورش دهند، تصریح کرد: اگر اطلاعات خوب به مدیران ارائه شود و آنها دید وسیعی نسبت به مسائل پیرامونی داشته باشند،  می‌توانند تصمیم‌های بهتری که  منفعت  بیشتری برای کشور و جامعه دارد، اتخاذ کنند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران روابط عمومی‌ها را به شنیدن انتقادهای دیگر رسانه‌ها فراخواند و اظهار کرد: اگر روابط عمومی تحلیل قوی، دقیق و عمیق داشته باشد فرصت سوء استفاده و یاس‌پراکنی از رسانه‌های فرصت‌طلب و بدخواهان کشور گرفته می‌شود.

نوشادی از ایجاد سامانه‌ای برای اطلاع‌رسانی شفاف از وضع پروژه‌ها برای رسانه‌ها و مردم خبر داد و ادامه داد: حق مردم است که بدانند شرکت‌های دولتی چه عملکردی دارند و در دستیابی به اهداف تا چه اندازه موفق بوده‌اند.

وی یادآور شد: در هنگام بازتاب اخبار افزون بر دستاوردها باید محدودیت‌ها و دشواری‌ها را نیز بیان کنیم و مدیران ارشد را برای گرفتن تصمیم‌های خوب به‌ویژه در مباحثی مانند تخصیص بودجه یاری دهیم.

رسالت دشوار روابط عمومی‌ها برای تغییر نگاه به صنعت نفت

علی فروزنده، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از این شرکت به‌عنوان  مجموعه‌ای حرفه‌ای، کارآمد و توانمند یاد کرد و گفت: اغلب فعالیت‌های اساسی صنعت نفت به‌دلیل ماهیت عملیاتی در خارج از دروازه‌های شهرها، در مناطق دوردست و به دور از چشم مردم انجام می‌شوند که این موضوع سبب شکل گرفتن تصویری انتزاعی از این صنعت در اذهان شده است.

وی با بیان اینکه عامه مردم برداشت مستقیمی از پیچیدگی‌های صنعت نفت و گاز ندارند و بسیاری این صنعت را تنها با دریافت حقوق بالا می‌شناسند، تصریح کرد: همین تصویر غیر واقعی خیلی اوقات مبنای تصمیم‌گیری‌های کلان است و صنعت نفت و گاز را متاثر می‌سازد، این در حالی است که کارکنان عملیاتی و اقماری بسیاری از آسیب‌ها را به جان می‌خرند تا وسیله رفاه مردم را فراهم کنند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت یکی از دشوارترین وظایف روابط عمومی‎ها را اصلاح تصویر افکار عمومی از صنعت نفت دانست و افزود: همکاران وزارت نفت محدودیت‌های کنونی در دسترسی به بودجه، فناوری  و امکانات را با تلاش مضاعف خود جبران می‌کنند و از جان مایه می‌گذارند بنابراین ما رسالتی بر دوش داریم تا این پیچیدگی‌ها و دشواری کار را نشان دهیم تا  مبنای گرفتن تصمیمات منطقی‌تر در سطوح بالا شود.

فروزنده روند توسعه اکوسیستم عظیم صنعت نفت را بسیار افتخارآمیز و پیشرو بین کشورهای در حال توسعه دانست و توضیح داد: در چهار دهه اخیر و پس از خروج مستشاران خارجی و تحریم کالاها، این متخصصان لایق صنعت نفت کشور بودند که موفق شدند کمبودها را جبران کنند و امروز به لطف این تلاش‌ها و تجارب عظیم و درخشان توسعه‌ای، صنعت نفت ایران در آستانه صدور خدمات فنی و مهندسی در سطح بین‌الملل است.

وی با بیان اینکه صنعت نفت ایران با تکیه بر تجربه متخصصانش ظرفیت ورود به بازارهای منطقه، آسیای میانه و آمریکای لاتین را دارد، گفت: ورود به عرصه بین‌الملل، سبب آشنایی با مفاهیم جدید، ارتقای استانداردها و رشد هر چه بیشتر کشور خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت همچنین با بیان اینکه صنعت نفت سرشار از سوژه‌های ناب، دراماتیک و حماسی است، تصریح کرد: دست‌اندرکاران طرح‌ها باید درهای پروژه‌ها را به روی نویسندگان و هنرمندان توانمند بگشایند تا از دل این فعالیت‌ها، آثاری مخاطب‌پسند و جذاب تولید شود و میان مردم و صنعت نفت پیوند ایجاد کند.

پرستو یونچی، سردبیر ارشد رسانه‌های وزارت نفت نیز مهمترین هدف سازمان‌ها را کسب اعتبار دانست و اظهار کرد: شرکت‌ها باید ذی‌نفان و جوامع پیرامونی را در فعالیت‌های خود مشارکت دهند که این مهم سبب افزایش بهره‌وری خواهد شد.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها باید دستاوردها و الویت‌های خود را به زبان جامعه و مردم ترجمه کنند، گفت: رسانه‌ها بهترین سلاح برای تاثیرگذاری به افکار عمومی هستند و با روایت واقعیت‌ها و با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته می‌توان اعتماد مخاطبان را جلب کرد.

 

 

کلیدواژه

شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران

رضا نوشادی

روابط عمومی

وزارت نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها