نفت / شناسه خبر: 147483 / تاریخ انتشار : 1401/3/29 17:08
|
معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد

۶ تلمبه‌خانه جدید در منطقه خوزستان احداث می‌شود

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در بازدید از طرح‌های توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان از احداث ۶ تلمبه‌خانه جدید در محوطه پالایشگاه آبادان خبر داد.

به گزارش نفت امروز به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه خوزستان، علی زیار در سفر دوروزه به منطقه خوزستان در این باره گفت: با توجه به ناترازی تولید فرآورده‌های نفتی و میزان مصرف در کشور، با تکمیل و بهره‌برداری از طرح توسعه و افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان، ظرفیت پالایشگاهی کشور ۱۰ درصد افزایش می‌یابد که به مراتب حجم انتقال مواد نفتی نیز از طریق خطوط لوله هم افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه متأسفانه در برنامه پنج ساله ششم توسعه در حوزه ذخیره‌سازی ۱۸ میلیارد لیتر فرآورده نفتی، اقدام جدی نشد، افزود: امیدواریم با تلاش و کوشش در بخش تولید فرآورده‌های نفتی، انتقال با خطوط لوله و ذخیره‌سازی عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته را جبران کنیم.

ارسلان رحیمی، مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نیز در این بازدید با اشاره به اینکه طرح‌های احداث ۶ تلمبه‌خانه و توسعه ظرفیت پالایشگاه آبادان در اصل طرح نوسازی و تولد یک پالایشگاه جدید از دل پالایشگاه کنونی آبادان است، گفت: در شرایط کنونی و جنگ اقتصادی که با تحریم‌های ظالمانه دشمن رقم خورده است، ان‌شاءالله بتوانیم با هم‌افزایی، وحدت و اعتقاد راسخ وظایف محوله خود را در صنعت انتقال نفت به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

وی در ادامه سفر خود ضمن بازدید از اتاق کنترل مراکز انتقال نفت سیدی آبادان و شهید چمران اهواز از ساختمان اداری مرکز منطقه خوزستان و ساختمان‌های نیمه‌کاره سالن چندمنظوره ورزشی، ساختمان رستوران و آمفی‌تئائر بازدید کرد.

 

 

کلیدواژه

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی

خوزستان

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها