نفت / شناسه خبر: 147123 / تاریخ انتشار : 1401/2/31 13:44
|

ضیافت نفت در اردیبهشت/ آنان که آمدند

ضیافت چهار روزه  صنعت نفت در دومین ماه بهار با حضور روسای جمهور و مجلس، فرمانده نیروی دریایی ارتش، معاونان رئیس جمهوری، جانشین وزیر دفاع، وزرای دولت، نمایندگان مجلس، سفرای خارجی و ۱۲۴۴ شرکت داخلی و خارجی برگزار شد، حضور کم‌سابقه مقامات کشور در این دوره از نمایشگاه نشانگر اهمیت بیش از پیش صنعت نفت برای کشور است چون «هر زمان صنعت نفت در ایران به حرکت دربیاید، چرخ همه صنایع، کارخانه‌ها و اقتصاد ملی به حرکت درخواهد آمد و برای جوانان اشتغال و برای متخصصان فرصت بالندگی و رشد ایجاد خواهد کرد.» جواد اوجی، وزیر نفت در آیین افتتاح بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «نفت دانش‌بنیان، تولید ایرانی و صادرات جهانی این جمله را بیان کرده بود.  

آنان که آمدند...

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری: بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در آخرین روز برگزاری (دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت‌ماه) میزبان ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری بود. وی در این بازدید به گفت‌وگو با برخی مسولان غرفه‌ها پرداخت و در جریان آخرین تحولات صنعت نفت در بخش ساخت تجهیزات قرار گرفت. رئیس جمهوری سپس  به نمایندگان رسانه‌های حاضر اعلام کرد: تأمین ۷۰ درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت از سوی متخصصان و شرکت‌های ایرانی در داخل کشور مایه خوشحالی و بسیار امیدوارکننده است، اما نباید به این نقطه اکتفا شود.

رئیسی تأکید کرد: ضمیمه شدن دانایی به توانایی یک ضرورت است و اگر دانایی‌ها و دانش ضمیمه توانمندی‌ها شود، می‌توان به ارائه کار در بازارهای داخل و خارج پرداخت.

 

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس: ربان قرمز بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی را محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس صبح جمعه (۲۳ اردیبهشت‌ماه) با همراهی وزیر نفت بُرید. وی در آیین افتتاح این نمایشگاه و در سخنرانی حدود نیم‌ساعته از درد یارانه‌ها و خام‌فروشی در اقتصاد ایران و ضرورت حل آن گفت و با یادآوری اینکه برخی در کشور ۲۰ برابر بقیه انرژی‌ مصرف می‌کنند، تأکید کرد: بدتر از خام‌فروشی، خام‌اندیشی و حکمرانی نامناسب بر بخش انرژی است. در حقیقت باید به جای اینکه از خود نفت خام صیانت شود، از ثروت حاصل از نفت صیانت کنیم.

محسن رضایی،  معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری: محسن رضایی دوشنبه (۲۶ اردیبهشت‌ماه) را برای بازدید از شرکت‌های مستقر در نمایشگاه نفت و شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داد. وی پس از این بازدید بیان کرد: خوشبختانه در صنایع بالادست و پایین‌دست نوآوری‌های خوبی پدید آمده است، البته در ابتدای راه قرار داریم که امیدواریم در سال‌های آینده با شتاب بیشتری صنعتی‌سازی انجام شود تا ما بتوانیم ثروت خود را خودمان تولید کنیم و آن را در اختیار داشته باشیم.

 

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهوری: معاون حقوقی رئیس‌جمهوری هم دوشنبه ( ۲۶ اردیبهشت‌ماه) خود را به  بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی رساند و با همراهی معاونان وزیر نفت از تازه‌ترین دستاوردهای صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بازدید و با برخی غرفه‌داران و مسئولان شرکت‌های تابع وزارت نفت گفت‌وگو کرد.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری: نمایشگاه نفت در دومین روز (شنبه، ۲۴ اردیبهشت‌ماه) میزبان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری بود، وی با مطلوب ارزیابی کردن نمایشگاه بین‌المللی نفت اظهار کرد: وزارت نفت و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در موضوع حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری نزدیکی دارند و صنعت نفت نقش بسزایی درتوسعه شرکت‌های دانش بنیان دارد و بزودی برنامه و احکام مورد نیاز برای تولید دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال در صنعت به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

علی باقری کنی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه: باقری کنی یکی از روزهای شلوغ (یکشنبه، ۲۵ اردیبهشت‌ماه) پا به نمایشگاه نفت گذاشت. وی با همراهی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به بازدید از نمایشگاه پرداخت و پس از حضور در جمع برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان، از ایران به‌عنوان بازیگری فعال در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای نام برد و عنوان کرد: هم‌افزایی ایجابی و مثبتی بین دستگاه سیاست خارجی و وزارت نفت در زمینه صادرات نفت وجود دارد و این هم‌افزایی در عمل توانسته است شرایطی را که دشمنان ما می‌خواستند با عنوان فشار حداکثری بر کشور تحمیل کنند به ناکامی بکشاند.

ضیافت نفت در اردیبهشت/ آنان که آمدند

حجت‌الله عبدالملکی،  وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی: حجت‌الله عبدالملکی هم یکی از مهمانان آخرین روز نمایشگاه نفت بود که پس از بازدید از آن بر ضرورت حمایت از ساخت داخل تأکید و بیان کرد: طبق گزارش‌های اعلام‌شده، شرکت ملی نفتکش ایران جزو سه ناوگان بزرگ جهان به‌شمار می‌رود که برای داخلی‌سازی فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

سعید محمد، مشاوررئیس جمهوری و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی: محمد هم آخرین روز را برای بازدید از نمایشگاه نفت انتخاب کرد. وی پس از بازدید از نمایشگاه،  از صنعت نفت و گاز به‌عنوان صنایع پیشران کشور یاد کرد و با بیان اینکه وقتی این صنعت خوب حرکت می‌کند، تمام بخش‌های کشور را به حرکت در می‌آورد، عنوان کرد: صنایع نفت و گاز از صنایع پیشران کشور هستند و وقتی صنعت نفت و گاز تحرک و پویایی خوبی داشته باشد این موضوع سبب تحول در بخش‌های مختلف کشور می‌شود.

محمد حامل، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف): دبیر کل مجمع کشورهای صادرکننده گاز به‌عنوان چهره خارجی حاضر در جمع سخنرانان آیین افتتاح بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از صنعت انرژی ایران به‌عنوان یکی از بهترین و منعطف‌ترین صنعت‌ها در صحنه بین‌المللی نام برد و اظهار کرد: ایران یکی از نخستین کشورهایی بود که حاکمیت خود را بر منابع نفتی خود پس گرفت و جایگاه برجسته‌ای در دنیای انرژی دارد.

 

 

کلیدواژه

نمایشگاه نفت

بیست وششمین نمایشگاه بین المللی نفت

رئیس جمهوری

سیدابراهیم رئیسی

نفت

صنعت نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها