نفت / شناسه خبر: 147111 / تاریخ انتشار : 1401/2/28 20:38
|

نخستین محموله گاز مایع سرد فاز ۱۳ پارس جنوبی صادر شد

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی از صادرات نخستین محموله گاز مایع سرد این فاز از بندر سیراف پارس به مقاصد صادراتی خارج از کشور خبر داد.

به گزارش نفت امروز به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، پیام معتمد امروز (چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت‌ماه) ضمن اعلام این خبر گفت: برای نخستین بار گاز مایع سرد (بوتان) پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی از طریق خط لوله به بندر سیراف پارس ارسال شد و با پهلوگیری کشتی ویژه انتقال گاز مایع سرد از طریق اسکله شماره یک این بندر، محموله ۱۲ هزار تنی بوتان فرآورش‌شده، در کمتر از یک‌شبانه‌روز بارگیری شد.

وی افزود: از ابتدای راه‌اندازی واحدهای جداسازی و تصفیه گاز مایع، این محصولات با ارزش به صورت گرم صادر می‌شد که با تکمیل واحد سردسازی و مخازن نگهداری، صادرات این محصولات باارزش به صورت سرد آغاز شده است.

پیام معتمد تأکید کرد: فروش گاز مایع و گوگرد پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی سبب ارزآوری مناسب در شرایط تحریمی بوده و به اقتصاد کشور کمک شایانی می‌کند.

هدف از توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی تولید روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز ترش، ۷۵ هزار بشکه میعانات‌گازی و ۴۰۰ تن گوگرد و تولید سالانه یک میلیون و ۵۰ هزار تن گاز مایع ال‌پی‌جی (پروپان و بوتان) و یک میلیون تن اتان به‌منظور تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی است.

 

کلیدواژه

گاز مایع

پارس جنوبی

فاز ۱۳ پارس جنوبی

بندر سیراف

شرکت نفت و گاز پارس

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها