نفت / شناسه خبر: 137096 / تاریخ انتشار : 1401/2/27 11:40
|
معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت در نمایشگاه نفت مطرح کرد

ارتقای کیفیت محصولات در گرو ساختن اقتصاد کشور بر پایه دانش و فناوری

به گزارش نفت امروز، سجاد خلیلی (دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه بازدید از بیست‌وششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: در اقتصاد کشور طی سال‌های اخیر هزاران بنگاه دانش‌بنیان کوچک و متوسط به وجود آمده است، اما درباره دانش‌بنیان شدن صنایع بزرگ غفلت شده از این رو باید در این زمینه از توانایی شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان کارآمد داخلی می‌توانند نیازهای ما را در صنایع بزرگ همچون نفت و گاز برآورده کنند، بنابراین نباید تصور شود که ارتقای فناوری در صنایع گوناگون فقط منوط به حضور شرکت‌های خارجی است.

معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت گفت: ساختن اقتصاد کشور بر دانش و فناوری سبب کاهش هزینه تولید و ارتقای کیفیت محصولات شده و بهره‌وری صنعت را افزایش می‌دهد و این موضوع سرانجام به رقابت‌پذیری می‌انجامد تا در بازارهای جهانی، با این محصولات رقابت‌پذیر حضور یابیم.

وی در این بازدید که با دیدار و بحث و تبادل‌نظر با شرکت‌های فعال در بخش بالادستی و شرکت‌های اکتشاف‌وتولید (E&P)  ایرانی همراه بود، یادآور شد: برای فشار افزایی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی و افزایش برداشت از میدان نفتی آزادگان همه تلاش ما بر این خواهد بود که از ظرفیت شرکت‌های ایرانی استفاده شود.

 

کلیدواژه

نمایشگاه نفت

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی

سجاد خلیلی

دانش بنیان

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها