نفت / شناسه خبر: 136988 / تاریخ انتشار : 1401/2/24 13:55
|
دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز:

ضرورت سرمایه‌گذاری در صنعت گاز/ دنیا نیازمند گاز است

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز بر ضرورت سرمایه‌گذاری در این صنعت تأکید کرد، گفت: براساس چشم‌انداز گاز در افق ۲۰۵۰ صنعت گاز به بیش از ۸ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

به گزارش نفت امروز، محمد حامل امروز (شنبه، ۲۴ اردیبهشت‌ماه) در نشست چشم‌انداز بلندمدت بازار جهانی گاز دبیرخانه مجمع کشورهای صادرکننده گاز در افق ۲۰۵۰ با اشاره به اینکه تقاضای جهانی گاز طبیعی از سال ۲۰۱۱ تاکنون ۲۳ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: گاز طبیعی سریعترین رشد سوخت هیدروکربوری را در سال‌های اخیر به خود اختصاص داده است و کمتر از ۳.۳ تریلیون دلار در زیرساخت‌های گاز طبیعی سرمایه گذاری شد، شبکه‌های گاز طبیعی به کشورها و مناطق جدید گسترش یافته‌اند و بازارهای گاز امروز جهانی‌تر و به هم پیوسته‌تر از همیشه هستند.

وی به همه‌گیری ویروس کرونا در دو سال گذشته اشاره کرد و با بیان اینکه این ویروس همانند شوک در بازار انرژی عمل کرده است، تأکید کرد: گاز طبیعی برای زندگی روزمره مردم انعطاف‌پذیر و حیاتی است.

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز با یادآوری اینکه زمانی که گزارش چشم‌انداز گاز جهانی این مجمع در دسامبر ۲۰۲۱ نهایی شد دو موضوع در خط مقدم بحث انرژی قرار داشت، افزود: نخست، مقرون به صرفه بودن، زیرا قیمت انرژی در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به سطوح نسبتاً بالایی رسیده است و دوم تغییرات آب و هوایی.  

حامل با بیان اینکه تحولات اخیر در اروپای شرقی اهمیت امنیت انرژی (تقاضا و عرضه) را نشان می‌دهد، تصریح کرد: ارزیابی همه پیامدهای این تحولات بر آینده سیستم‌های انرژی خیلی زود است. با این حال، واضح است که برای گاز طبیعی، پیکربندی مجدد جریان‌های فیزیکی احتمالاً در میان‌مدت با گسترش بیشتر تجارت ال‌ان‌جی، سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش بالادست و پایین دست صنعت گاز، افزایش احتمالی هزینه‌های عرضه و علاقه مجدد به قراردادهای بلند مدت گاز رخ می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه گاز طبیعی نقش اساسی در کاهش فقر انرژی، تقویت رشد اقتصادی، بهبود استانداردهای زندگی و توسعه رفاه و در عین حال کمک به حفاظت از محیط زیست دارد، گفت: با توجه به اینکه انتظار می‌رود جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۱.۹ میلیارد نفر می‌رسد و تولید ناخالص داخلی جهانی در شرایط واقعی بیش از دو برابر شود، نیازهای بشر به انرژی با وجود بهبودهای بهره‌وری انرژی تنها رشد خواهد کرد و همه منابع انرژی به تقاضای این نیازها کمک خواهند کرد.  

دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز به تفاوت مسیرهای انرژی در کشورهای مختلف اشاره کرد و با بیان اینکه مسیرهای انرژی آینده از کشوری به کشور دیگر متفاوت خواهد بود، تصریح کرد: قابل درک است که انتقال انرژی در هند نمی تواند مانند اروپا باشد. گاز طبیعی انرژی است که با اکثر مسیرهایی که امکان دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد را فراهم می کند، مطابقت دارد.  

حامل، سرمایه‌گذاری در گاز طبیعی را برای ثبات سیستم‌های انرژی جهانی بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار کرد: براساس چشم‌انداز گاز در افق ۲۰۵۰  صنعت گاز به بیش از ۸ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی صبح امروز (جمعه، ۲۳ اردیبهشت‌ماه) آغاز به‌کار کرد و دوشنبه (۲۶ اسفندماه) به کار خود پایان می‌دهد.

 

کلیدواژه

نفت

گاز

سرمایه گذاری

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها