نفت / شناسه خبر: 136773 / تاریخ انتشار : 1400/7/1 12:56
|

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران منصوب شد

وزیر نفت در حکمی، محسن خجسته‌مهر را به‌عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران منصوب کرد.

به گزارش نفت امروز به نقل از ایرنا، در حکم جواد اوجی خطاب به خجسته‌مهر آمده است: نظر به مراتب تعهد، تخصص و سوابق ارزشمند جنابعالی و بر اساس پیشنهاد اعضای هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران و منطبق با ماده ۵۰ اساسنامه این شرکت (مصوب  سال ۱۳۹۵ مجلس شورای اسلامی) به موجب این حکم به سمت معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و در راستای تحقق اهدافی از جمله مواردی به شرح ذیل، اقدامات لازم و موثر در دستور کار قرار گیرد.

- استفاده از راهبردها و تمامی ظرفیت‌های مفید و کارآمد برای بهبود و ارتقای ظرفیت تولید نفت و گاز و افزایش توان صادراتی نفت و فرآورده‌های نفتی.

- پیگیری موثر به‌منظور تسریع در اجرای طرح‌های توسعه‌ میدان‌های نفت و گاز با اولویت میدان‌های مشترک به‌ویژه میدان گازی پارس جنوبی و میدان‌های نفتی غرب کارون.

- برنامه‌ریزی لازم برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار حفظ و نگهداشت و افزایش توان تولید نفت و گاز.

- اولویت‌بندی در تخصیص منابع مالی و استفاده از روش‌های موثر برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی.

- مدیریت علمی مخازن از طریق اجرای طرح‌های صیانتی و نگهداشت به‌منظور جبران افت ظرفیت تولید نفت و گاز.

- استفاده و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای بومی‌سازی تجهیزات و کالاهای راهبردی صنعت نفت.

- انجام بررسی‌ها و اقدامات مقتضی در رابطه با بازآرایی ساختار شرکت ملی نفت ایران در راستای بهینه‌سازی فعالیت‌ها و جلوگیری از موازی‌کاری‌ها.

- اتخاذ سیاست‌های موثر به منظور مدیریت بهینه و مطلوب هزینه‌های شرکت.

- شناسایی و به‌کارگیری مدیران و نیروهای توانمند، متعهد و فسادستیز بر اساس اصل شایسته‌سالاری و جانشین‌پروری.

- نظارت و اهتمام ویژه در شفافیت معاملات و انجام به‌موقع آنها با رعایت قانون برگزاری مناقصات و آیین‌نامه‌های مربوطه و شناخت گلوگاه‌های فسادخیز در سایر موضوعات و مبارزه جدی با عوامل آن.

- تقویت استانداردهای حکمرانی شرکتی، مدیریت دانش و تعالی سازمانی و همچنین شفافیت.

به گزارش ایرنا، محسن خجسته مهر جانباز دفاع مقدس و رزمنده بسیجی گردان های بلال و عمار لشکر ۷ ولی عصر(عج) متولد 1349 ،از خطه خوزستان قهرمان و از شهر و دیار مقاومت است.خجسته مهر دانش آموخته دانشگاه صنعت نفت در رشته مهندسی بهره‌برداری از منابع نفتی در سال۱۳۷۳ در سن 23 سالگی به‌عنوان کارشناس مهندسی مخزن، جذب شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب شد و ۱۳ سال در بخش های مختلف بالادستی در مناطق نفتخیز جنوب در رده های مختلف تخصصی و کارشناسی تا سرپرستی پروژه های مطالعات جامع مخازن را پشت سرگذاشت.

وی پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مخازن هیدروکربوری  و سپس مدرک دکترای مهندسی مخازن هیدروکربوری از دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن طی نمودن سطوح مختلف کارشناسی و سرپرستی در بخش مدیریت مهندسی نفت به‌ویژه مطالعات شبیه‌سازی مخازن نفت و گاز وارد سطوح ارشد مدیریتی در شرکت ملی نفت می شود. حضور ایشان در مناطق عملیاتی جبهه از سال 1361و در سن دوازده سالگی و شرکت در عملیات های مختلف در دوران دفاع مقدس و اهتمام ویژه به انجام فعالیت های دینی و فرهنگی متاثر از روحیه جهادی و انقلابی، از ایشان و در گذر زمان چهره ای متخصص، پای بند به آرمان ها و متعهد به نظام و انقلاب اسلامی به نمایش گذارده است. از سوی دیگر دکتر خجسته مهر در سایه تلاش های علمی و اجرائی در بخش اجرای عملیات میدانی پیچیده حفاری دارای تجارب و توانمندی های ذیقیمتی می باشد . سال‌ها تلاش موثر در مدیریت ارشد حوزه نفت ، ایشان را به صاحب‌نظری متخصص در بخش تدوین استراتژی و اجرای برنامه‌های کلان و راهبردی در حوزه‌های نفت و گاز مبدل کرده است . 

پرداختن به موضوعات راهبردی ازجمله توجه ویژه به‌ضرورت تبدیل دارایی‌های زیرزمینی به حداکثر ثروت روزمینی با رویکرد ایجاد ارزش‌افزوده ، تلاش برای ایجاد حکمرانی انرژی ، اولویت‌بخشی به توسعه میادین مشترک نفتی و گازی ، توسعه صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام فروشی منابع نفتی، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با حوزه نفت ، جوان‌گرایی و شایسته‌سالاری ، آموزش و ارتقاء علمی و اجرائی سرمایه انسانی ، نخبه پروری و صیانت از نیروهای متعهد و متخصص ، توجه ویژه به نظرات کارشناسی متخصصان مربوطه ، صادرات خدمات نرم افزاری و سخت افزاری فنی و مهندسی، فعال‌سازی بازرگانی و دیپلماسی انرژی با رویکرد اقتصادی و تجاری ، حمایت اصولی از صنایع داخلی مرتبط با حوزه تولید و صادرات نفت ، اصلاح و ارتقاء ساختار فعلی شرکت ملی نفت در چارچوب اسناد بالا دستی مبتنی بر مأموریت‌های تولیدی و صادراتی ، تکمیل زنجیره ارزش در سطوح مختلف ، بسترسازی علمی و کارآمد در امر تولید پایدار و توسعه اشتغال در صنایع وابسته به نفت و گاز ، استفاده حداکثری از توان تولید کنندگان تجهیزات و کالای ایرانی ، توجه به افزایش ظرفیت نخبگانی و صنعتی ، فساد ستیزی ، توجه به مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی شرکت ملی نفت، توجه ویژه به ترویج فرهنگ دینی ، شفافیت در امور و پیوست نگاری عدالت برای طرح‌ها و تصمیمات و ابلاغات راهبردی از اهم دغدغه‌های ایشان در مسئولیت جدید بشمار می‌رود . 

آخرین مسئولیت خجسته مهر در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بعنوان مدیرعامل و نائب رئیس هیئت‌مدیره شرکت توسعه حفاری تدبیر با رویکرد اجرای پروژه های ملی در بخش حفاری در میادین مشترک است .  البته تا ابتدای استقرار دولت یازدهم داشتن مسئولیت معاونت وزیر نفت در برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری، قائم‌مقامی معاون وزیر نفت، رئیس شورای انفورماتیک وزارت نفت، مدیرکل سیاست‌های اصل ۴۴ و صنایع پایین‌دستی، معاون هیدروکربوری برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت نفت، رئیس شورای عالی مخازن ، سرپرستی پروژه های مطالعات مهندسی مخازن در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نمایندگی وزارت نفت در دولت و مجلس شورای اسلامی جهت تبیین موضوعات اساسی و تدوین و پیگیری تصویب بودجه‌های سنواتی وزارت نفت ، دبیری هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی، نماینده وزارت نفت در ستاد تدابیر ویژه اقتصادی کشور،عضو کمیته تخصصی شورای اقتصاد، مسئول کمیته راهبردی میادین مشترک شرکت ملی نفت ایران ، تدوین برنامه پنجم توسعه وزارت نفت، صدور مجوزهای واحدهای پالایشی و پتروشیمی و تخصیص خوراک به آن‌ها ، عضویت در هیئت‌امنای موسسه بین‌المللی انرژی از جمله سمت های کلیدی است که ایشان در سی سال گذشته بر عهده داشته است

کلیدواژه

نفت

وزیر نفت

شرکت ملی نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها