نفت / شناسه خبر: 136688 / تاریخ انتشار : 1400/6/24 18:11
|

قیمت نفت پس از کاهش ارزش سهام آمریکا افزایش یافت

پس از آنکه داده‌ها نشان داد، کاهش موجودی نفت خام آمریکا بیش از حد انتظار بوده و احتمال صعود تقاضا به خاطر تولید واکسیناسیون افزایش یافته، قیمت نفت روز چهارشنبه 1 دلار افزایش یافت.

به گزارش نفت امروز به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت 1.08 دلار یا 1.5 درصد به 74.68 دلار در هر بشکه رسید ، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 1.12 دلار معادل 1.6 درصد افزایش به 71.58 دلار در هر بشکه رسید. 

 دو منبع بازار با استناد به آمار موسسه American Petroleum اعلام کردند که ذخایر نفت خام ، بنزین آمریکا هفته گذشته کاهش یافته است ، این در حالی است که طوفان ایدا تعداد زیادی پالایشگاه و تولید حفاری دریایی را تعطیل کرد.

 ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 10 سپتامبر 5.4 میلیون بشکه کاهش یافت در حالی که پیش‌بینی می‌شد 3.5 میلیون بشکه کاهش یابد.
 گزارش موجودی نفت اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در ساعت 10:30 صبح به وقت شرقی (1430 GMT) روز چهارشنبه اعلام می‌شود
. ادوارد مویا ، تحلیلگر ارشد OANDA می گوید: "تأثیر طوفان آیدا بسیار بیشتر از آن چیزی بود که پیش بینی می‌شد و تولید در منطقه خلیج مکزیک ممکن است تا انتهای طوفان گرمسیری نیکلاس بازنگردد ." 
 طوفان گرمسیری نیکلاس روز سه شنبه به آرامی در سواحل خلیج حرکت کرد و صدها هزار خانه و مشاغل را بدون برق رها کرد ، اگرچه پالایشگاه‌های تگزاس به طور عادی کار می‌کردند. 
 طوفان جدید دو هفته پس از طوفان ایدا رخ می‌‌دهد که مقدار قابل توجهی از تولید را در پالایشگاه ساحل خلیج متوقف کرد. Tamas Varga ، تحلیلگر نفت در کارگزاری PVM Oil Associates لندن می گوید: فصل طوفان امسال نسبت به سالهای گذشته تأثیر بسیار طولانی‌تر بر تراز جهانی نفت دارد."
 آژانس بین المللی انرژی (IEA) روز سه شنبه اعلام کرد، تولید واکسن، پس از سه ماه کاهش تقاضا به دلیل کرونا، باعث بازگشت مجدد تقاضا خواهد شد و موجب افزایش قیمت نفت شد. با کاهش تولید نفت خام چین در ماه اوت ، افزایش قیمت نفت محدود شد و تولید پالایشگاه های روزانه به پایین‌ترین سطح از ماه مه سال 2020 رسید و تولید کلی دچار افت شد.   

 

کلیدواژه

رشد قیمت نفت

نفت

قیمت نفت

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها