نفت / شناسه خبر: 136133 / تاریخ انتشار : 1400/5/10 13:16
|
روحانی اعلام کرد

افتتاح پالایشگاهی عظیم برای خودکفایی و سلامت مردم

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در بنزین نه‌تنها خودکفا شدیم، بلکه بنزین را صادر می‌کنیم، گفت:‌ مجبور نیستیم از پتروشیمی بنزین بگیریم که سلامتی همه مردم دچار خطر شود، ما برای سلامت مردم و با هدف خودکفایی، پالایشگاه عظیمی را افتتاح و تکمیل کردیم.

به گزارش نفت امروز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (یکشنبه، دهم مردادماه) در آخرین نشست هیئت وزیران در دولت دوازدهم، با بیان اینکه مردم به‌خوبی آگاهی دارند که شرایط این دولت در چهار سال نخست با چهار سال دوم یکسان نبود، گفت: در چهار سال نخست از از لحاظ داخلی، بین‌المللی، سرمایه اجتماعی، امید مردم به آینده شرایط بهتری داشتیم، اما در چهار سال دوم شرایط کمی متفاوت بود.

 

وی با اشاره به اینکه اگر جنگ تحمیلی اقتصادی نبود روند موفقیت‌ها را ادامه می‌دادیم، افزود: نمی‌گوییم  کار ما بی‌نقص و بی‌عیب بوده و به‌طور حتم نقص و عیب داشتیم، معصوم نبودیم و معصوم نیستیم، تلاش‌ما این بوده که نقص و عیب ما کمتر باشد، اما اگر عیب و نقصی داشتیم از مردم عذرخواهی می‌کنیم و از آنان طلب عفو و رحمت می‌کنیم.

 

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه در شرایط جنگ و فشار سخت، توسعه کشور را رها نکردیم، تصریح کرد: کشوری که وارد جنگ می‌شود مسیر توسعه را رها می‌کند و به زندگی عادی مردم می‌پردازد، اگر ما برای پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس ۳.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کردیم و گازهای ارسالی به مشعل را که سوزانده می‌شد را جمع‌آوری کردیم این به معنای کار عظیم و بزرگ بود.

 

روحانی با بیان اینکه در بنزین نه‌تنها خودکفا شدیم، بلکه بنزین را صادر می‌کنیم، گفت:‌ مجبور نیستیم در مجتمع‌های پتروشیمی بنزین تولید کنیم که سلامتی همه مردم دچار خطر شود، ما به‌دلیل سلامت مردم و برای خودکفایی، پالایشگاه عظیمی را به افتتاح رسانده و تکمیل کردیم.

 

وی افزود: این مسائل آشکار و روشن است و جای تردید نیست، پس ما توسعه را رها نکردیم، البته شاید تلاش‌ها در شنبه و یکشنبه را انکار کنید، اما نمی‌توانید پنجشنبه‌های افتتاح را انکار کنند. به عبارتی پنجشنبه‌های افتتاح در تاریخ ما ماندگار خواهد شد و امروز بعدازظهر (یکشنبه، دهم مردادماه) هشتاد و هشتمین  افتتاح را خواهیم داشت و در روزهای گذشته به‌دلیل نبود وقت در دیگر روزهای هفته افتتاح‌ها را انجام دادیم.

 

رئیس‌جمهوری اعلام کرد: بسیاری از طرح‌ها که فهرست بلندبالایی از آنها دارم، طرح‌هایی هستند که تصمیم گرفتیم و اجرا کردیم و به ثمر و اجرا رسید، در پتروشیمی و معدنی کارهای عظیمی انجام و همه اینها اجرا و عملیاتی شد.

 

روحانی تصریح کرد: در این روزهای سخت وزارتخانه‌های نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، کشور، امور خارجه، بهداشت و درمان، ارتباطات و ... همه دست به دست هم دادند و در کنار هم قرار گرفتند، بانک مرکزی چقدر تلاش کرد برای اینکه این پول تامین و اجرا شود، شرکت‌های دانش‌بنیان، بخش فناوری ریاست جمهوری همه دست به دست هم دادند و امروز ما شرایط نسبتاً مطلوبی را می‌بینیم.

 

وی گفت: خداوند به همه کسانی که به ملت خدمت کردند اجر فراوان بدهد، به ملت بزرگ ایران که کار عظیم و بزرگی در این هشت سال انجام دادند خیر بزرگ و جزای وافی به آنها عنایت کند و ما هم بتوانیم هرکجا که هستیم خادم کوچکی برای ملت و نظام و ایران باشیم.

 

کلیدواژه

دکتر حسن روحانی

رییس جمهور

افتتاح پالایشگاه

دولت یازدهم و دوازدهم

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها