نفت / شناسه خبر: 136124 / تاریخ انتشار : 1400/5/9 13:45
|

صادرات نفت میدان خشت از تأسیسات نرگسی

امکان انتقال نفت میدان خشت به مبادی صادراتی با اتصال خط لوله ۱۰ اینچ انتقال در حد فاصل ۱۳ کیلومتری به مرکز بهره‌برداری نرگسی گچساران فراهم شد.

به گزارش نفت امروز به نقل از شانا، سید بدیع‌اله موسوی، مجری پروژه میدان خشت شرکت نفت مناطق مرکزی درباره انجام مقدمات این عملیات گفت: برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از میدان نفتی خشت، با هماهنگی و حضور مدیر عملیات، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و تیم‌های بهره‌برداری آتش‌نشانی، بهداری و بهداشت و بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) مرکز بهره‌برداری نرگسی، عملیات تخلیه و شست‌وشو و ایمن‌سازی خط لوله چاه شماره سه نرگسی به‌منظور اتصال خط لوله انتقال نفت میدان خشت انجام شد.

 
وی ادامه داد: عوامل اجرایی شرکت نفت مناطق مرکزی و شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی قشم (OEID) عملیات اجرایی مربوطه را با کمترین زمان ممکن و به‌صورت کاملاً ایمن و بدون حادثه انجام دادند و به‌این‌ترتیب نفت تولیدی این میدان با خط لوله ۱۰ اینچ به طول ۱۳ کیلومتر به مرکز بهره‌برداری نرگسی ارسال می‌شود.
 
مجری پروژه میدان خشت شرکت نفت مناطق مرکزی با بیان اینکه تولید زودهنگام از میدان نفتی خشت با راه‌اندازی سه حلقه چاه به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: با اجرای عملیات لوله‌گذاری در مقطع پایانی خط لوله ۱۰۰ کیلومتری میدان خشت به گناوه نفت تولیدی این میدان در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ با پنج حلقه چاه و تولید ۲۰ هزار بشکه به‌طور کامل وارد چرخه تولید نفت و گاز کشور می‌شود.
 
بر اساس این گزارش، میدان نفتی خشت یکی از میدان‌های نفتی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در گستره فعالیت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که در ۱۸۰ کیلومتری شهر شیراز و در حوزه جغرافیایی شهرستان کازرون قرار دارد.
 
 

کلیدواژه

میدان خشت

تاسیسات نرگسی

مرکز بهره‌برداری نرگسی گچساران

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها