برق / شناسه خبر: 135800 / تاریخ انتشار : 1400/4/13 14:55
|

اطلاع از خاموشی‌ها کمترین حق مردم

چند روزی است که تهران و برخی استان ها شاهد خاموشی های پراکنده و غیر منطبق با جداول خاموشی است؛ موضوعی که مسوولان نیز پاسخ قانع کننده به آن ندادند.

به گزارش نفت‌امروز، ایسنا نوشت: گرمای زودرس، نبود نیروگاه های برق آبی و افزایش مصرف و توسعه رمزارزهای غیرمجاز عاملی برای وقوع خاموشی ها و انتشار جداول خاموشی شدند اما سوالی که مطرح می شود این است که چرا خاموشی های تحمیلی حداقل منطبق بر جداولی که مسوولان خودشان ارائه می دهند نیستند؟!

 

بر اساس اعلام وزارت نیرو تمام شرکت های توزیع استانها موظف به انتشار جداول خاموشی شده‌اند و آنطور که مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرده تنها یک نوبت خاموشی برای مشترکان اعمال می‌شود.

 

شواهد و شنیده‌های ایسنا حاکی از این است که نه تنها خاموشی‌ها مطابق برنامه نیست بلکه در برخی نقاط حتی بیش از دو تا سه بار خاموشی اعمال می‌شود که این موضوع موجب ایجاد مشکلاتی برای مشترکان شده است.

 

باتوجه به اینکه میزان مصرف برق تمام مناطق به طور کامل در اختیار صنعت برق قرار دارد، حداقل کاری که این صنعت می تواند انجام دهد این است که هیچ خاموشی را بدون اطلاع قبلی اعمال نکند، مصطفی رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق در این باره به ایسنا می گوید که احتمال دارد این خاموشی ها به دلیل وقوع حادثه باشد.

 

هرچند که او می گوید که اگر خاموشی‌ها به دلیل وقوع حادثه نباشد، از قبل اطلاع رسانی می‌شود و خاموشی‌ها مطابق جدول پیش خواهد رفت اما به نظر نمی‌رسد که قطعی‌های دیشب در مناطق مختلف تهران و کرج به دلیل وقوع حادثه بوده باشد.

 

به تاکید کارشناسان بی شک کمترین حق مردم در این شرایط اطلاع از زمان وقوع خاموشی‌هاست و مسولا نوزارت نیرو و صنعت برق موظف به اطلاع رسانی دقیق و عذر خواهی از مردم به دلیل خاموشی های بی اطلاع هستند.

 

کلیدواژه

خاموشی

خاموشی پراکنده

قطعی برق

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار