نفت / شناسه خبر: 135531 / تاریخ انتشار : 1400/3/16 15:28
|

مناظره ریاست جمهوری و انرژی/بی‌توجهی به حوزه انرژی

یک کارشناس ضمن ارزیابی نخستین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری، از عدم توجه کاندیداها به حوزه انرژی انتقاد کرد و گفت: لازم است مشاوران کاندیداهای ریاست جمهموری در مورد اهمیت حوزه انرژی نکات لازم را به آن ها اعلام کنند.

به گزارش نفت امروز به نقل از ایسنا، نخستین مناظره تلویزیونی هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری ساعت عصر امروز برگزار شد و نامزدها به پرسش‌های اقتصادی مطرح شده پاسخ دادند؛ تنها یکی از سوالات در این مناظره در مورد برنامه کاندیداها برای عبور از اقتصاد مبتنی بر نفت بود که به طور کلی راهکار و برنامه جدی از سوی هیچکدام از نامزدها در مورد نفت و انرژی مطرح نشد.

یک کارشناس با اشاره به روند مناظره امروز نامزدهای ریاست جمهوری، اظهار کرد: هر کدام از نامزدها که منتخب مردم شود و بر سر کار آیند متوجه خواهد شد که حوزه انرژی تا چه میزان اهمیت دارد لذا لازم است در شرایط فعلی افرادی که به آنها مشاوره می دهند، روی مسائل انرژی تمرکز بیشتری داشته باشند.

محمد خطیبی در ارزیابی از کلیت مناظره با بیان اینکه تحریم کنندگان ما که به قول خودشان می خواهند اقتصاد ما را تحت تاثیر قرار دهند، اولین نقطه ای که تحریم می کنند، نفت است، تاکید کرد: همین مساله نشان می دهد حوزه انرژی تا چه میزان اهمیت دارد و اولویت دشمنان ما تمرکز بر این بخش است؛ به همین دلیل کاندیداها باید به این مساله توجه بیشتری داشته باشند.

نماینده سابق ایران در اوپک با اشاره به اهمیت مساله انرژی و نفت در اقتصاد کشور، گفت: در حال حاضر در اکثر بخش های نفت دچار چالش هستیم، در بخش بالادستی، صادرات، پالایش و به طور کلی در تمام بخش ها مشکلاتی وجود دارد و به نوعی با انباشت مشکلات در حوزه نفت سرکار داریم و امیدواریم که دولت بعدی بتواند این مشکلات را برطرف کند.

به گفته خطیبی یکی از عمدترین مشکلات صنعت نفت موضوع منابع انسانی است، هر دولتی که سر کار بیاید، باید به موضوع نیروی انسانی حوزه نفت توجه کند، صنعت نفت از نیروی انسانی با کیفتی برخوردار است و همین نیروهای انسانی بودند که موجب شدند این صنعت تا کنون سرپا بماند، بخش های مختلف نفت باید توسعه یابد و دولت آتی می تواند با توجه به نیروی انسانی این حوزه در این بخش ها گام بردارد.

این کارشناس ارشد حوزه انرژی با بیان اینکه صنعت نفت نیازمند یک تجدید روحیه در منابع انسانی است، گفت: اگر به نیروی انسانی موجود در صنعت نفت توجه شود می توان شاهد تحولی بزرگ در این صنعت بود.

اولین مناظره تلویزیونی هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری ساعت ۱۷ امروز آغاز شد و کاندیداها به پرسش‌های اقتصادی مطرح شده پاسخ دادند، یکی از سوالات در این مناظره در مورد برنامه‌ یکی از کاندیداها برای عبور از اقتصاد مبتنی بر نفت بود اما به طور کلی راهکار و برنامه جدی از سوی هیچکدام از نامزدها در مورد نفت و انرژی مطرح نشد.

کلیدواژه

حوزه انرژی

انتخابات 1400

مناظره 1400

کارشناس حوزه انرژی

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها