نفت / شناسه خبر: 84561 / تاریخ انتشار : 1398/4/11 19:34
|

شیوه‌نامه اولویت‌بندی خطوط لوله شرکت نفت فلات قاره تدوین شد

نخستین شیوه‌نامه جامع و بومی اولویت‌بندی (Prioritizing and Criticality Ranking) خطوط لوله شرکت نفت فلات قاره ایران با همکاری دانشگاه صنعت نفت به منظور استقرار سیستم مدیریت یکپارچگی...

نفت امروز /نخستین شیوه‌نامه جامع و بومی اولویت‌بندی (Prioritizing and Criticality Ranking) خطوط لوله شرکت نفت فلات قاره ایران با همکاری دانشگاه صنعت نفت به منظور استقرار سیستم مدیریت یکپارچگی خطوط لوله PIMS تدوین و اجرایی شد.

به نقل از دانشگاه صنعت نفت، اولویت‌بندی خطوط لوله شرکت فلات قاره با هدف اجرای بازرسی و تعمیرات بر مبنای ریسک RBI به‌منظور تمرکز تخصیص اعتبارات موجود در این حوزه به خطوط لوله بحرانی و همچنین بر مبنای سطح ریسک هر خط لوله و تاثیر آن بر سطح ریسک کلی عملیاتی شرکت انجام شده است.

بر این اساس، در ادبیات سیستم مدیریت یکپارچگی دارایی‌ها (AIMS) تدوین و اجرای این شیوه‌نامه نخستین و پایه‌ای‌ترین گام برای استقرار سیستم مدیریت یکپارچگی خطوط لوله (PIMS) محسوب می‌شود.
همچنین این شیوه‌نامه حاصل پروژه صنعتی - پژوهشی میان شرکت نفت فلات قاره و دانشگاه صنعت نفت بوده است. پروژه پس از تشکیل کمیته PIMS در شرکت نفت فلات قاره ایران در تیرماه سال گذشته و توجه به برنامه‌ریزی برای استقرار نظام یکپارچگی خطوط لوله به عنوان نخستین محصول این کمیته با همکاری شرکت نفت فلات قاره ایران و دانشگاه صنعت نفت در راستای ارتباط موثر صنعت و دانشگاه و صرفا با اتکا به توان داخلی هر دو مجموعه و متناسب با نیازهای اجرایی و عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران انجام شده است.

در راستای انجام این پروژه بیش از هزار و ۱۰۰ نفر ساعت کار مطالعاتی و کارشناسی انجام شده که بیش از ۵۰ درصد آن به جلسات کارشناسی منظم و هدفمند مشترک میان گروه اجرایی پروژه از دانشگاه صنعت نفت و اعضای کمیته PIMS شرکت نفت فلات قاره ایران در دو سطح کارشناسی و مدیریتی اختصاص داده شده که در سوابق پروژه‌های صنعتی - پژوهشی میان صنعت و دانشگاه کم نظیر بوده است.

گام بعدی در راستای استقرار مدیریت یکپارچگی خطوط لوله، اولویت‌بندی تمام خطوط لوله درون میدانی و صادراتی شرکت نفت فلات قاره ایران بر اساس شیوه‌نامه تدوین شده بود که این گام نیز با همکاری گروه اجرایی دانشگاه صنعت نفت آغاز شده است.

کلیدواژه

خطوط لوله شرکت نفت فلات قاره

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها